============================================================

måndag 16 maj 2022

Nästan Alla Tänker Okejrå

☆☆ HISTORISKT BOKMÄRKE ☆☆



"Nu är ni återigen MITT i historiens vingslag, ungar! Det här ÄR en historisk dag!"

Jag försökte idag förklara för Dottern varför det snackas så O-TE-ROLIGT mycket om NATO idag, och varför hon ska lägga en mental notis om den här dagen inför framtiden, för hon kommer att få läsa om det som en historisk dag.

Jag vet inte... jag är inte jubel-glad över dagen beslut. Jag tror samtidigt att vi kanske inte direkt har något annat val. Så jag säger väl Okejrå. Som så många andra.

I en perfekt värld har NATO aldrig ens behövts. Men världen är tyvärr inte perfekt. Det bästa hade såklart varit om man som nation väljer att gå med på grund av att man tycker att det är en bra grundidé och att man verkligen VILL gå med. Min känsla är väl i stället att vi mer eller mindre blivit tvingade till detta, på grund av en pressad och osäker situation. Det känns lite som att vi blivit fråntagna vår fria vilja här.

Men igen - jag tror att så som världen ser ut just nu är detta det säkraste för oss. Så jag står ändå bakom beslutet. Men jag tänker inte ta fram champagne och skåla dagen.

Meeeeeen... det kanske ändå inte blir något...?


☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆


Nämen Fyfan vad jag är trött på att leva mitt i allt det som framtiden kommer att titta tillbaka på i historieböckerna! Ge mig bara en helt vanlig tråkig samtid, med vardagspussel och ludd-i-torktumlaren-bråk! Jag orkar inte vara en del av historien längre! Pandemi, stormning av Capitoleum, QAnon och konspirationer, kärnvapenhot, tredje världskrig och en 200-årig era av alliansfrihet går i graven.

Låt en kvinna få leva och skratta för fan!





☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Inga kommentarer: