============================================================

fredag 27 maj 2022

Pics of the day

 

Jahaja. Då var dag nummer två klar i Gävle. Sonen har gjort sin första av tre tävlingsdagar i Junior-SM. Han ligger helt okej till. Just nu. Vinner gör han inte, men det har han inte räknat med heller. Han vet vilka han möter, och vilken nivå de spelar på.

Igår när han tränade ösregnade det. Idag när han tävlade var det uppehåll. Ikväll när han tränade var det ösregn igen. Kan vi månne skönja ett mönster...? ;-) Nädå. Det blir nog ösregn på tävlingen i morgon. Det ser så ut...

Jag och Dottern hängde i alla fall på stan idag. Shoppade och lunchade och hade allmänt mysigt. Gävle är en riktigt fin liten stad. Har redan blivit lite smått förtjust faktiskt. Fina parker och torg. Fina promenadstråk. Trevligt folk.

Vi avslutade i alla fall kvällen på O'Learys innan vi for till hotellet där vi nu ligger i varsin hög och bara försöker hålla oss vakna...








Dottern köpte bland annat nya jeans och en snygg tischa idag.



Själv var jag sjuuuuuukt mycket gammal tant-mamma och spenderade mina pengar på

a) Apoteket

b) Ett par shaping-trosor som enligt all reklam ska hålla in magen, men som i mitt fall mer är en värmande famn när jag får ont i magen. De sitter inte åt på ett sätt som gör ont, men tack vare att de har lite tryck ger de konstigt nog också lite lugnande värme när det behövs.

Ja. Det var liksom det. I morgon ska Dottern försöka hitta en bikini. Jag kommer gråta i hela själen eftersom att titta på badkläder är det PLÅGSAMMASTE jag vet - och då är det ändå inte till MIG vi ska handla... 😂

Sov Gott!

Jag ska återigen bädda ner mig i den oskönaste sängplatsen jag upplevt i mitt liv. Jag har sovit på konstiga ställen i mina dar - knarriga tältsängar och hårda liggunderlag, en hopknölad badrumsmatta på ett iskallt badrumsgolv - men ingenting har varit så här plågsamt. Jag tappade fan känseln i armarna pga nervkläm. Men men... bara två nätter kvar! ;-)


♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: