============================================================

lördag 25 juni 2022

♡ Min Midsommar ♡

 ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Otroligt, otroligt sorgset att vakna upp denna Midsommardag och läsa att en vanvetting begått hatbrott och skjutit vilt på en gaybar i Oslo. Två döda och många skadade. Så ofattbart sorgligt. Och upprörande. Jag är så jävla, jävla TRÖTT på alla dårar där ute!

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Innan allt det där hände, så hade vi en vansinnigt vacker och lika vansinnigt varm Midsommarafton här hemma i Sverige. Landet fullkomligt kokade av sommar-stinna svenskar som skulle få fira Midsommar utan att behöva oroa sig över annalkande regnmoln.

Vi var bjudna till vänner till lunch redan klockan 12 och sen hängde vi där hela dagen. Jag och Dottern i alla fall. Sonen och Pappan kom först när Pappan kommit hem från jobbet vid 16.30.

Det var gott om god mat, gott sällskap och härliga skratt.



Jag hade tyvärr inte tänkt så mycket på det där att jag är jättekänslig mot solen och värmen, så när jag sitter i direkt solljus för länge så får jag sån jävla huvudvärk. Solsting typ? Jag råkade ut för det första gången 2020 när jag körde mina 1-mils-promenader varje morgon under pandemi-våren. En morgon var det så kalasvarmt och solen gassade och jag blev så jäkla varm. Och när jag kom hem fick jag en sån huvudvärk att jag höll på att spy. Det enda som hjälpte var att kyla ner huvudet.

Igår blev det likadant. Jag fick så sjukt ont så jag gick och satte mig själv i skuggan. Sen hoppade jag ner i poolen också. Hade egentligen inte tänkt bada - jag är så jävla osäker in mig själv nu och känner mig så obekväm i badkläder - men jag ba "f*ck it - jag dör här!".

Idag ska jag röja ur fler skåp i köket. I den här jävla värmen...! 🥵 Men man ska ju inte klaga. Vi fryser så mycket året om i det här landet så vi får passa på. Absolut kan jag tycka att det är orimligt varmt ibland, men det är ju skönt att få lite sommar mitt i allt regn, så att säga.

Nu kör vi!

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Inga kommentarer: