============================================================

måndag 15 augusti 2022

Rivstart HT22


Jahopp! Då var höstterminen i full gång då! Och vi kickade igång MED BESKED!

Först hade vi ju tropisk natt här, så jag hade ju inte en superbra natt. Sen fick ju Katten tok-fnatt och höll på å bråka och greja så vid 04 gav jag upp och klev ur sängen. Det blev morgon-pilen till Kungliga Hufvudstaden.


Fyfan det tog emot...!

Under själva arbetsdagen idag har jag väl varit snubblande nära att både slå nån på käften och hoppa ut genom fönstret. Det har varit så jävla olidligt varmt att jag fan inte kunnat tänka. Dels är det svinvarmt i stan. Men sen också sitta högst upp i ett hus i Gamla Stan, och utan AC - jamen ni hajjar ju.

Jag fick dessutom världens magknip igen. Direkt jag åt dagens första måltid - en liten lunch på gårdagens rester - blev det kaos. Höll på att gå sönder.

Och på vägen hem var det så varmt, både på stationen och på tåget, att svetten fan RANN längs nacken och ryggen! Helt sjukt!

Jo! Och så fick ju tåget problem med ström, så vi blev stående, och sen när vi väl började rulla blev det växelfel och så fick vi stå och vänta igen. Det var nära att jag hoppade ut ur fönstret då också.

Men Stockholm visade sig i alla fall så från sin vackraste sida - även om den var smärtsamt varm just idag.


I morgon börjar barnen skolan igen. Dottern har varit så duktig och ställt klockan, plockat fram kläder och bestämt frukost. Allt för att det ska gå smidigt och stressfritt. Hon har också i över en veckas tid vridit tillbaka dygnet så hon gått upp tidigare och tidigare för att göra omställningen lättare. Hon byter ju både skola och klass så det är en riktigt stor dag! ♡

Sonen som börjar nian och blir äldst på skolan får sovmorgon. Säkert just för att de nya årskurserna ska få lite lugn och ro när de kommer upp första dagen.

Nu är det 11 månader (give or take) till nästa sommarlov. Det är tungt. Så nu gäller det att peta in saker att se fram emot på vägen till nästa gång. Just nu fokuserar vi på Dotterns födelsedag i oktober och Sonens SM-tävling i disc-golf, också det i oktober. OM pappan får ryggen fixad är det inte omöjligt att vi försöker hitta på något på Höstlovet. Men det återstår att se.

Nu: sängen! Tidig uppgång väntar även i morgon.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: