============================================================

lördag 26 november 2022

Omgjorda planer

Idag skulle vi egentligen haft vänner över på middag. Men så blev deras Dotter lite hängig så vi skippade det. Jag har ju just varit förkyld också så kanske lika så bra.

I stället blev vi bjudna på middag av Sonen. Han ska ha prov i hemkunskap på måndag så dagens middag blev ett genrep. Hamburgare med bröd och pommes. Han bakade såklart bröden helt själv från grunden. Och slog en egen majjo för att göra dressing. Och gjorde egna pommes. Det blev kalas!



Idag var det ju också dags att få upp adventsljusstakarna. Så jag fick ju ta mig upp på vinden där det bara fanns en ljusstake kvar. Resten hade jag ju fått kasta efter förra julen, då de begick massdöd tillsammans. Så jag åkte och köpte två nya till köket idag. Så skulle den gamla få stå i vardagsrummet.

SOM om den jäveln funkade eller?!?!

Asså det slår ALDRIG fel! Varje år är det alltid NÅGON ljusstake eller stjärna som bråkar...!

Jaja...

Men i köket blev det fint i alla fall.



I morgon ska vi advents-fika. Grannarna kommer över också. Dr ska bli mysigt att ses igen. Det var länge sen nu. Deras höst har inte varit så enkel, kan vi säga. ♡


Nu kollar vi in nya serien "Wednesday" på Netflix. :-)



☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Inga kommentarer: