============================================================

söndag 4 december 2022

Nothing to fear but fear itself osv

Jag anser ju själv att jag är i alla fall normalbegåvad. Det gör jag. Men så plötsligt låter jag Dottern välja film till Movienight - BIG mistake - för ungen väljer såklart "IT". Och jag gillar verkligen inte skräckfilm. Och jag gillar verkligen inte clowner. Så kombon är ju såklart kaaaa-non!


Jag har väl alltid tyckt att clowner är creepy, men när jag såg den första versionen av "IT" för länge sen fick jag absolut clownfobi!

När vi kollat klart frågade Dottern var jag tyckte. "På en skala från 1 till 10?"
Jag gillar ju alltså inte skräckfilm så ställt mot alla filmer jag sett blir det ju inte jättebra betyg. "Men om jag ska bedöma den som skräckfilm", sa jag, "så blir det nog en åtta, för den var fan läskig!".
Hon ba "Va?!?! Näe! Max en sexa. Den var ju inte SÅ läskig ju!"

Jäkla onge! 😂

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Men förutom att kolla skräckfilm så har dagen inte innehållit sådär jättemycket spänning. Jag har passat på att köra ett par maskiner tvätt - ligger så galet efter där eftersom vi försöker spara på elen - och jag har städat lite grann. Men framför allt har vi fikat med Bästa Morfar som kom hit och hälsade på i julstöket. Det är svårt att hitta tid att ses så man får passa på när tillfälle ges.



I morgon är det Andra Advent och vi ska få hit lite stall-kompisar på glögg-mys. Det ska bli kul! Jag har fortfarande otroligt svårt att acceptera och ta in att det är JULAFTON om tre veckor!!? Jag fattar ingenting!

Julen blir rejält lugn har jag bestämt. Jag kommer att behöva jobba mycket i hela mellandagarna och likadant om inte ännu värre efter Nyår, så när jag väl är ledig kommer jag bara att öppna datorn i ABSOLUTA nödfall. Så just juldagarna ser jag framför mig blir några dagar med god mat, film, julgodis och pyjamas hela dagarna. Mina syskon firar på annan ort. Min far likaså. Så det är väl om Svägerskan vill ta emot besök, för dit åker jag gärna på juldagen eller annandagen! ♡

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: