============================================================

fredag 3 februari 2023

Friyay!

Asså vilken jäkla dag!

Det bara rasade in mail efter mail och samtal efter samtal av saker som var med eller mindre akuta och som då hela tiden skuffade fram allt annat jag behövde få gjort. Fredags-grejer jag normalt har gjort klart före 11 tog ända till 16 att få klart. Galet!

Jag och barnen har i alla fall haft ensam-kväll då Pappan jobbar natt. Vi åt revben och plockmat och kollade på film.



I morgon blir det sannolikt en lugn dag. Maken ska ju sova till kanske 14 så det gäller att inte dra på "The Matrix" i vardagsrummet eller poppa Metallica på högsta volym. Som man ju annars gör... ;-)

Sonen ska iväg och träffa lite kompisar och har hon tur kan jag leja bort även Dottern till nån kompis. Det är säkert roligare än att hänga här.

På söndag har Sonen vecko-disc med disc-gilf-klubben och sen ska vi sätta oss med gymnasievalet.

Man får alltså göra upp till 30 val.
TRETTIO val?!
Asså ÄR det verkligen hälsosamt att ge barn och ungdomar så många val? Det känns lite som att man kanske inte riktigt är mogen att göra så väldigt många val i den åldern?

Ja ja... jag vet inte.

Det kanske bara är jag som inte är mogen alla val just nu. Jag känner mig verkligen urlakad. Jag är trött 24/7. Jag har börjat glömma saker. Och ibland bara surrar det i skallen på mig, så jag måste blunda och stänga av. Då orkar man inte riktigt tänka på örtifjorton olika gymnasieprogram och skolor. Eller vad man ska laga till middag. Och då blir det butiksgrillade revben.

Nu: sova

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

2 kommentarer:

Anonym sa...

Min äldsta dotter ska också välja gymnasium. Verkar som hon har bra koll. Men jag avundas inte kidsen idag.
Vill absolut inte gå på skolan där jag jobbar som skolsköterska bara!

Skulle du skämmas för mig?
Nej jag vill bara inte att du ska se alla kukar i klassen före mig!

😳🤣

Hafen75 sa...

Haha!!!
Otippad kommentar ändå!! 😂