============================================================

tisdag 28 mars 2023

☆ Dubbel-Fel ☆

När jag efter en ganska kort och snurrig natt vaknade strax efter fyra så gjorde jag det men en sån jävla migrän att det flimrade framför ögonen. Jag hade också motsvarande ont i nacken så jag visste ju vad det berodde på. Det brukar gå över om jag kommer upp och rör på mig. Det gjorde det idag också. Men det tog sin tid. Så jag fick ta beslutet att jobba hemma när smärtan väl släppte vid åtta. Det tar för mycket tid i anspråk att då ta sig in till kontoret, så det är mer effektivt att jobba hemma.

Och det visade sig vara ett bra val. För när skallen väl började uppföra sig slog magen till. Jorå. Tre panik-vändor till badrummet redan före lunch gjorde att jag var jävligt glad att jag inte satt på ett tåg eller vad på kontoret. Så kan vi säga.

Hela dagen har magen varit kass. Vad jag än ätit eller druckit (förutom vanligt kranvatten) så har magen reagerat med vilda protester i form av magknip, smärta, panik-toabesök och illamående.

Party...

Men imorgon ska jag in till stan igen. Det kommer att gå bra. Märkligt nog blir det ofta så att när magen kraschat så här illa ena dagen så är den ganska snäll en tid därefter. Så jag hoppas det blir så. Jag har viktigt budgetmöte och vill ICKE behöva brottas med magen också!

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Ikväll har jag förresten fortsatt lite smått med rökningen av klädkammaren. Jag som trodde att jag var klar med allt sånt hittade TREKARTONGER med babykläder längst där inne! What the....!?!?

Det var ju massa saker som jag ville spara också! Dotterns Barbapapa-kläder. Sonens Boston Red Sox-kit. Hennes 70-talsinspirerade Me&I-klänning i lila och orange. Hans body med texten "Lilla Grodan" - vilket är vad vi kallade honom i magen.

Fan... Jag blev alldeles knäsvag...! ♡

Men de tre kartongerna blev 1 låda till vinden, 1 låda till Tippen och 2 lådor till Röda Korset.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Nu behöver jag sova. Men efter den här jobbiga natten - och dagen - vill jag lämna med ett fniss. Så. Lite smått och gott jag snubblat över på sistone. 





☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Inga kommentarer: