============================================================

söndag 26 mars 2023

Lördagens



Så sent som igår försökte jag muntra upp sjuk 13yo med orden: "Jag vet. Det suger att vara sjuk. Men vet du - all snö är äntligen borta i alla fall!"

JAMEN DET GICK JU JÄVLIGT BRA, DET!!!!

Vaknade till ny snöstorm idag och ville bara ge upp allt. Jag är så FÖRBANNAT trött på vinter, kyla och snö nu!

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Lördagen innebar i princip bara städning för min del. Körde några maskiner tvätt. Dammsög hela nedervåningen. Plockade överallt. Och TOTALSTÄDADE köket. Det var inte katastrof eller så, men det var verkligen dags för en rejäl omgång!
 
Så GRYMT skönt att ha ett riktigt rent och fräscht kök igen!

Det blev i och för sig inte använt sådär rasande mycket idag, dock. Vi hade ju planer på att gå ut och äta idag. Men tyvärr blev Dottern sjuk så vi gjorde det näst bästa - köpte hem mat. Kidsen ville ha pizza och kebab. Jag och Maken unnade oss Spicy Lime Chicken från lokala wok:en. Riktigt gott! Och riktigt gött att unna sig lite ibland!

Sonen har ikväll en liten grabbkväll med tre kompisar. Det är inte så att vi andra inte är välkomna eller så. Men om vi vill sova någonting alls så får vi nog hålla oss borta. Vi bor liksom inte större än så. Vi kan inte bara säga "schysst - ni kan hänga i källaren". Vi har ingen sån. Så de får ha huset för sig själva, mot att de sköter sig och inte tar hem några flera.

Så jag, Maken och Dottern sover hos en kompis. De har ett helt hus vi kan låna. Så efter en kväll med lite bubbel och en hel del babbel har vi bäddat ner oss i stugan. Det blir nog bra. Vi är heller inte längre bort än att vi kan komma i ett nafs och grabbarna ringer. Vilket jag i och för sig både hoppas och tror att de ska slippa göra. ♡

Nattens sovstuga. Inte så pjåkigt! ♡


Idag på dagen, i samband med att vi åt lite lunch, kollade jag och Maken på en doku som hette "Into the deep". Den handlade om han den där danske ubåts-galningen som hade ihjäl Kim Wall. Vill inte ens skriva ut hans namn...

Alltså... Jag var - ÄR fortfarande - alldeles mör i hela själen. Vilken fruktansvärd historia detta är! Rent objektivt är det ju svårt att ta in att det INTE är en skruvad Hollywood-film utan att det faktiskt hänt på riktigt. Sen kan jag inte sluta tänka på Kim Walls familj. Alltså... illa nog att han d*dat henne. Men att sen dessutom behandla kroppen så som han gjorde?! Det är liksom som ett extra hugg i hjärtat på dem!

Nejmen det var så jäkla jobbigt att se detta. Det var det. Men jag blev också påmind om Kim Wall. Vilket jag kan tycka är bra på ett sätt. För medan det inte gör något alls om vi förpassar honom till glömskans soptipp så ska vi minnas henne.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: