============================================================

måndag 20 mars 2023

☆☆ Zzzzzzzzzz..... ☆☆

Jomen vad bra det går med sömnen!

Jag har ju i många år haft det lite knasigt med sömnen så till vida att jag vaknar örtifjorton gånger per natt, kan panik-vakna av stress eller kan inte sova pga får ont i nacken.

Men genomgående har ändå varit att jag kunnat somna ganska lätt. Och sen sova i alla fall ett par timmar innan problemen startar.

Men i natt?! Vaffaan?!

Somnade inte. Låg och snurrade. Kom aldrig ner i varv. Slumrade till men vaknade direkt. Höll på då får fram till tre ungefär. Sen låg jag vaken.

Maken jobbade till tre och kom väl hem vid 3.45 kanske. Jag sa ingenting utan låg kvar och försökte bara vänta ut. När han väl somnat gick jag upp. Jag ville liksom inte väcka honom när han just somnat och därmed pajja hans sömnrytm.

Men ja. Jag har varit helt vaken sen tre och innan dess bara slumrat så... ja. Det har varit en jäääääää.....ligt tung dag, detta.


Koffein-kick till frulle för att orka ja...

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: