============================================================

fredag 14 november 2008

Brallorna av, förklädet på...

Min man är pappaledig. Han har varit ledig i två månader och kommer att vara hemma året ut.

Han är en jättebra hemma-pappa. Tar hand om både sonen och hunden. Går promenader. Besöker Öppna förskolan. Handlar. Bakar. Städar. Syr...

För inte så länge sedan fick jag Leilas kokbok 'A piece of cake'. En fantastisk bok! Massor av mumsiga recept! Jag har använt den ett par gånger. Min man, däremot, har använt den lite mer. Kom hem från jobbet en dag, då hade han gjort rulltårta. En annan dag gjorde han mocka-rutor (eller 'Kärleks-mums' som de av någon konstig anledning heter numera). Men han var inte nöjd. Leilas glasyr blev inte bra. Nä, han skulle använda 'sitt' recept nästa gång. Var ärliga nu - har era makar/pojkvänner/sambos egna recept på glasyr hemma? Nä, just det!

Idag ringde han mig och frågade varför trådarna snodde sig i symaskinen. Ehh...? Alltså... jag fick den där maskinen för typ 5 år sen, och jag har aldrig använt den. Inte för att jag inte vill, för jag vill jättegärna lära mig att sy, men jag är klippt oduglig! Maken, däremot, satt just och skulle fixa sonens påslakan som har öppning på långsidan i stället för på kortsidan. Det har irriterat min make.

Vem är det som bär brallorna i era relationer?

Inga kommentarer: