============================================================

tisdag 9 december 2008

Jag borde verkligen...

Idag har jag varit riktigt duktig, tycker jag.
Förutom att ha jobbat 8 timmar har jag också:
- lagat middag
- tagit hand om sonen medan maken sytt kuddfodral
- städat köket
- tvättat
- städat sonens rum
- plockat upp alla miljarrder böcker sonen spridit runt hela huset
- gått långprommis med hunden

Jag har med andra ord rusat runt som en jävla Duracell-kanin hela eftermiddagen och kvällen. Vad jag däremot INTE gjort är tagit hand om tvätten.
Jag HATAR att vika tvätt!
Det är verkligen det tråkigaste som finns.
Men det är å andra sidan förbannat skönt att hitta kläderna när man behöver dem.
Så what to do?
Borde jag inte ta hand om det?
Nä - jag har varit duktig nog idag!
Nu är det dags för Desperata Husfruar igen.
Det är ingen match!
Susie och gänget vinner över tvätten - varje gång.

1 kommentar:

SysterYster sa...

Så olika man är - själv gör jag vad som helst för att slipps dammsuga, städa toan, svabba golv. Men tvätten - den kan ingen ta ifrån mig! Älskar allt som har med att vätta att göra! Ja, inte så mycket att husfruarna skulle offras, förstås.