============================================================

onsdag 26 oktober 2016

Att få sova och ett gott skratt


God Morgon!

Inatt fick jag faktiskt soooooova!

Jomen jag körde meditationsprogram 15 minuter i går kväll, och sen somnade jag som en stock. Tror bara att jag vaknade 3-4 gånger i natt, men jag somnade om igen varje gång! Det var länge sedan, känns det som. Så jag vaknade såklart med huvudvärk, men den börjar släppa nu.

Jag har kommit fram till att jag behöver göra två förändringar (säkert fler, men låt oss inte döda entusiasmen helt här):

1. Dricka mer vatten - jag dricker på tok för lite vatten, har alltid gjort. Det blir en eller ett par koppar te under en arbetsdag, och sen kanske lite vatten till lunchen. Och till middagen då. Men det räcker ju såklart inte. Att dricka för lite vatten påverkar så mycket olika saker i kroppen att man borde ta det på mer allvar, men här är jag verkligen usel. Bättring!

2. Styrketräna - tyvärr... jag måste hitta ett sätt att hinna med styrketräning också. Eller... kanske mer "i stället för". Idag handlar min träning mest om kondition - framför allt för att jag aldrig haft någon - men om jag vill slippa ont i muskler och leder så måste jag nog faktiskt börja styrketräna igen. Jag gick ju på Fitness 24H ett tag, och tränade tidigt på morgonen, och kanske skulle jag försöka mig på det igen? Jag menar, jag går ju ändå upp 04:30 på tisdagar för att köra en PW. Den skulle man ju kunna byta ut. Kanske. Men frågan är om det är ekonomiskt försvarbart med gymmet EN gång i veckan bara...? Måste räkna lite... ;-)

Hörrni - i morse lyssnade jag på Rix Morronzoo, och de tog upp en "Donald Trump Insult Generator". Ni vet, man skriver in sitt namn och så kommer det upp en förolämpning passande nog för att ha yppats av själva herr Trump och så är det jättekul. Och det var det ju.

Men det blev ju ännu roligare när man sket i att skriva in sitt eget namn, och i stället tog någon annans namn... till exempel Donald Trump... :-)


Nähä! Nu möte!

Fridens! :-)

Inga kommentarer: