============================================================

torsdag 17 augusti 2017

Stall-torsdag, ny bok och Sommar i P1

God Morgon!

Vilken otroligt vacker morgon jag vaknade till! Solen och dimman tillsammans gjorde vägen genom skogen alldeles trolsk och mystisk. Hade jag haft möjlighet att jag gärna stannat och fotat!

Ikväll är det dags för Dotterns första besök i stallet sedan hon fick reda på att det nya fölet inte överlevde. Jag bävar lite för hur det ska gå. Hon är ett otroligt känsligt litet barn, och hon är precis som sin mor när det gäller avsked - de blir tårfyllda och känslosamma. När jag var liten kunde jag börja gråta floder när farmor skulle åka hem till Göteborg, trots att jag skulle träffa henne snart igen. För mig är avsked alltid så definitiva. Likadant för Dottern. Och när avskedet verkligen är definitivt, när någon vi älskar dör och lämnar oss, är sorgen och smärtan så avgrundsdjup att vi aldrig tror att vi kommer upp igen. Lilla, lilla Liten... 💔 Jag hoppas att det faktum att hennes farmor följer med till stallet idag ska hjälpa henne att fokusera på något annat än fölet.

Från det ena till det andra - idag har jag förhandsbeställt uppföljaren till "Björnstad" - "Vi mot er". Ett signerat exemplar till och med! Den kommer förhoppningsvis redan under nästa vecka, men vi får se. Hoppas att den är MINST lika bra som första boken! Jag har svårt att tänka mig annat såklart.


Jag kan för övrigt rekommendera Fredriks sommarprat i P1 också. Jag lyssnade på det igår. Idag lyssnade jag på Aron Andersson. Också bra. Under sommaren har jag också försökt lyssna på Janne Josefsson. Det började bra, men sen tyckte jag att han blev lite självgod. Utan att vara ironisk. Och då orkade jag inte. Tyvärr. Han har garanterat mycket vettigt att säga, så jag ska prova igen. Sen gav jag mig på att lyssna på Magda Gad också. DET var jobbigt... Jag kom ungefär halvvägs. Sen fick jag stänga av för att bara andas. Vilken jävla värld vi lever i... Rättelse: vilken jävla värld de hon berättar om lever i! Medan vi sitter här i våra varma, trygga stugor och gnäller över att vi ätit för mycket under sommaren och att vi bränt oss i solen.

Men nu - jobbe vidare!

KRAM

💗 💗 💗 💗

Inga kommentarer: