============================================================

fredag 18 augusti 2017

Fredag, hemmakontor, löpning och snart jul... (?)

God Fredag!

Sitter i uterummet och jobbar idag. Hör regnet mot taket och tackar min lyckliga stjärna att jag hann springa min löprunda innan det kom. Det blev en kortare runda idag. Jag har skippat målet om att springa 8 km innan året är slut. Mina onda benhinnor har gjort att jag fått tänka om. I stället handlar det mer om att jag under året ska bli en bättre löpare bara. Få bättre steg. Mindre ont. Kanske till och med att kunna springa fortare. Idag provade jag springa olika fort i intervaller. Ni vet "okej, mellan de här tre lyktstolparna ska jag springa fortare än jag brukar". Och det funkade bra. Lite intervall, utan att spurta sönder mig. Halva sträckan ungefär blev på grus, halva på asfalt. Bra träning för mina ben.



När arbetsdagen idag är slut ska jag pipa iväg och uträtta ett gäng ärenden, bland annat köpa skor till barnen inför skolstarten. Sen behöver jag fixa lite annat också inför kräftskivan i morgon. Ikväll ska vi till Svägerskan på middag, och i morgon bitti åker Svärmor hem igen. En vecka går väldigt fort. Men hon kommer tillbaka till jul igen! 😊

Och apropå jul - en kompis till mig berättade igår att hon hade köpt, och fått levererat, årets första julklapp! Herregud - barnens sommarlov är ju inte ens slut än!! 😂 Men jag vet - hon äääääälskar julen!

Men nu ska jag jobba vidare här - om datatrafiken nu tillåter. Det är lite segt på linan idag... Lite som i min skalle med andra ord... 😉 Första veckan tillbaka från semestern är brutal...

FRIDENS!

Sällis på hemmakontoret 😍

Inga kommentarer: