============================================================

onsdag 1 februari 2012

Gårdagens matfrossa i någon bild, och några ord.

Det blev inte 1 kilo biff igår kväll. Jag kunde helt enkelt inte med. Jag hade fått strikta order från Maken att köpa 1 kilo biff, och ta med resten hem till honom i DoggyBag. Men jag fegade ur. Dåligt, jag vet. Men så är det. Jag FEGADE ur.

I stället blev det 200 gram entrecôte med pommes och majskolv. Det var inte skitgott. Det var okej. Men långt ifrån skitgott. Men jag var, trots mega-pizzan till lunch, fruktansvärt hungrig, så jag klämde i mig det där och kom hem utan DoggyBag till Maken. Han blev lite sur. Jag inser nu att fredgagsdejten på fredag förmodligen måste bli grillat i stället för Tacofrossa. Och att jag måste stå ute i snön och snålblåsten och grilla för att kompensera. Fan ta mig och min feghet...

Inga kommentarer: