============================================================

fredag 24 oktober 2014

Fredagsfix: Munsårsjakt, middagsjakt, monsterjakt, ryggontsjakt

God Fredag!

Men alltså... FATTA vilka jäkla munsår jag lyckats få!! Försökte ta en bild som inte såg vidrig ut. Det gick inte. Ingen jäkla vinkel alls funkar. Ja, förutom att ta en bild rakt bakifrån såklart. Men det är ju lite småknepigt... Så... ja... ni får stå ut helt enkelt. Inte mycket jag kan göra. Eller är det någon som har en dunderkur där ute?

Ikväll kommer i alla fall Svägerskan med sin familj över på middag. Jag och Maken bestämde att det blir mexikanskt idag. Så på lunchen ska jag iväg och handla ingredienser till tacos, fajitas och quesedillas. Gott! :-)

I morgon kommer våra "bästisar" från grannbyn hit också! Ska bli supermysigt! Vi träffas ju inte så ofta som vi skulle vilja tyvärr. Så det gäller att slå på stort när vi väl ses, känner vi. Maken lär åka till köttboden som ligger i närheten av hans jobb, och köpa riktiga angus-biffar. Ingenting annat duger när vi får sånt finfrämmat! ;-)

Lite tufft att ha två middagsbjudningar efter varandra sådär, men det gick inte att få ihop på något annat sätt. Så då får man väl göra vad man kan.

Hörrni - jag är ju, som vissa av er redan vet, väldigt noga med att HALLOWEEN firar man 31-oktober. Ingen annan dag. Det har ingenting med Alla helgonahelgen att göra, utan Halloween är en helt annan sak. Som ibland sammanfaller. Men Halloween är ALLTID 31-oktober.

I vanlig ordning har ju barn börjat springa omkring och köra "bus eller godis" redan nu. Vissa för 1-2 veckor sedan. Vad är det?! Föräldrarna får väl för tusan tala om vad som gäller?! Och vet man inte när Halloween firas, då får man väl ta reda på det?! Kommer det hit barn någon annan dag än 31-oktober så får de ingenting annat än en förklaring att Halloween är 31-oktober. Är jag taskig? Jag kan väl inte förväntas ha en massa godis liggande hemma i tre veckors tid för att det kanske kommer några? Eller?

Jaja... jag måste jobba på här. Men först ska jag gå och trycka rygg och skulderblad mot en dörrkarm. Jag håller på att bli galen här... Ont, ont, ont... :-(

1 kommentar:

Sara sa...

Kan det kanske bero på att skolorna firar Halloween med disco etc den här veckan pga att det är lov nästa vecka?
Det kan väl vara därför det kommer kids tidigare?

Just a thought...
😀