============================================================

onsdag 26 november 2014

Kvällen so far

Jag hade bestämt att vi skulle äta kalvfärsbiffar idag. Hittade ett supersmarrigt recept på ica.se. Men det tog för jävla lång tid att hitta receptet! Jag fick ingen träff alls när jag sökte på "kalvfärsbiffar". Ingen alls! Jag trodde att jag hade blivit galen.

Tills jag sökte på "pressgurka" och hittade det. Ser ni varför jag fick fel...?

Exakt!!

Ica har skrivit "kalvsfärsbiffar"!! Haha!! Tror fan det att det inte gick att hitta den normala vägen!!

Hur som helst - jättegott var det, och jag kan verkligen rekommendera den här rätten! Men vi gör så här - för att ni ska slippa leta och komma fel pga stavfel - här är länken till receptet. :-)

Och så har jag också lyckats göra mitt livs första laddning pressgurka också! Stolt som en tupp! :-)


Min älskade farmor gjorde alltid så god pressgurka, men jag har aldrig riktigt vågat göra själv. Trott att det var så himla svårt. Men det var det ju inte alls! Superenkelt!

Vi får se vad resten av kvällen har att bjuda på. Antingen en kvällspromenad med en kompis - vilket jag inte tror - eller så blir det bara "Sopranos" och somna i soffan. Ja, jag tänkte nog sova på soffan i natt. Jag är så skit-jävla trött nu, och när jag är så här avgrunds-trött så... ja... jag skäms att säga det, men då snarkar jag. Och jag vill ICKE att Maken, om han nu faktiskt somnar i natt, ska behöva bli väckt av mig. Så... ja... soffan får det nog bli för min del. En natt går säkert bra... hoppas jag...

Hoppas att ni får en fin kväll - vad ni nu än har för er!

PÖSS!!

Inga kommentarer: