============================================================

lördag 6 december 2014

Pepparkakshus-lördag

God Eftermiddag!

Idag har vi haft Bästa Morfar med käresta här på besök. Det var dags för det traditionella pepparkakshus-bygget! :-)

Pappan och Morfar fick såklart ansvar för att sätta ihop allting - men sen var det barnen som dekorerade. Och Mamman. Mamman kunde inte riktigt hålla sig borta. Snodde en liten, liten del av en gavel och satte upp lite nonstop och en skumtomte. Man måste få pyssla lite som vuxen också! :-)

Nu har Morfar åkt hem, och Pappan har gått upp och lagt sig en stund. Den nu sedvanliga eftermiddagsluren för att orka med... Sen ska vi ut och gå en promenad, har jag bestämt, för vi måste få luft allihopa. Efter allt socker... Ja... man kan väl säga att även om pepparkakshuset är FULLT med godis så har väl minst lika mycket åkt ner i barnens magar också... ;-)

I morgon behöver jag ge mig ut och handla julklappar. Hoppas bara att Pappan är pigg nog att hålla ställningarna hemma, så jag slipper ta med mig barnen... *fingers crossed*..

Ha en fin lördag, vänner!

BIG LOVE!!








Inga kommentarer: