============================================================

tisdag 27 januari 2015

Tisdag, Gräsänka, Nyårslöftes-strul och Ägg

God Tisdag!

Jaha... gräsänka i två dagar nu då. Maken drog till Götlaborg tidigt i morse, så nu är det bara jag och barnen tills han kommer hem. Blir nog bra ändå. Ikväll ska vi iväg och titta på Sonen när han tränar judo. I sin nya judodräkt! Han är så stolt, så stolt! :-)

Igår var jag in en sväng på biblioteket också. Skulle lämna tillbaka och låna lite nytt till barnen. Snart har vi plöjt igenom alla Sune-böcker, jag och Sonen, vad ska vi läsa då? Jättesvårt! Han älskar både Håkan Bråkan och Sune. Sören och Anders måste skriva ännu fler böcker, helt enkelt! :-)

När jag ändå var nere så kikade jag som hastigast runt lite bland facklitteraturen också. Ni vet ju att jag har som Nyårslöfte att lära mig något nytt i år. Jag tänkte att jag kunde hitta något spännande ämne att fördjupa mig i. Men jag hittade ingenting... Jag var nog för stressad. Jag skulle kunna tänka mig att läsa nästan vad som helst. Utom teknik och mekanik. Skittråkigt. Jag var inne på att kanske hitta en bok om meditation eller något, men jag hittade ingen. Jag får åka ner någon gång och verkligen ta mig tid att kika. Det kanske får bli en bok om handarbete i stället?

Moahaha..!! JAG - handarbete!!?? Skulle inte tro det... Kan inte ens sy i en knapp utan att det blir fel... Not bloody likely...!!

Ska jobba vidare här nu, men jag måste bara visa den här först:



Alltså... ursäkta mig... men är inte en av tankarna med just en äggkokare att det här INTE ska hända längre?! "Eggs boiled to perfection" som det står på förpackningen. Jojatackar...

Det är fanimig bara JAG som kan misslyckas med att koka ägg i en äggkokare...!!!


Inga kommentarer: