============================================================

måndag 26 januari 2015

Trött, Tröttare, Måndag


God Morgon!

Å så var det måndag igen då. Vaknade med lika mycket huvudvärk som när jag gick och la mig, så den där lilla sömnen jag snodde åt mig i natt hjälpte föga. Får hoppas att det släpper under dagen idag.

Men hörrni - vad härlig "Paddington" var igår! Jag var och såg den med Dottern och en av hennes kompisar. Sonen valde att stanna hemma. Både jag och tjejerna gillade filmen jättemycket. Den var rolig och spännande, men aldrig läskig. Lagom lång också.

Det var ganska mycket folk i biosalongen igår, vilket inte är så vanligt på vår lilla bio på byn. Det var absolut inte fullsatt - långt ifrån. Men bara det faktum att det satt någon/några på varje rad är mycket. :-) Det var mest barnfamiljer, men det roliga var att det var relativt många vuxna också. Alltså bara vuxna. Gulligast var väl när det kom in en tjej/tant/kvinna i fyrtioårsåldern tillsammans med sina gamla föräldrar. Då blev jag lite glad! Nostalgi! :-)

Igår var jag också och köpte en judo-dräkt till Sonen. Han blev jätteglad och valde att ha på sig den hela, hela dagen. Ända tills middagen, för då fick han inte ha den längre. Han såg plötsligt så himla stor ut, min lille fis... ;-)

Jo! Sonens bästis har blivit med orm också! Och Sonen fick hålla i henne igår! Mäkta stolt liten kille, kan jag säga!

Det är någon form av pytonorm - fråga mig inte vilken sort.

De hade gått ut på FB och bett om namnförslag. Dottern tyckte att hon skulle heta Lisa-Bett. Men det blev Kajsa i stället.

Dottern var också och tittade på ormen igår, men hon vågade ICKE hålla henne! :-)
Nähä - nu måste jag jobba vidare här. Och äta frulle. Och hoppas att huvudvärken ger sig. Annars blir det en kort dag för Yours Truely idag, kan jag meddela... :-(

FRIDENS!



Dagens Jag

Inga kommentarer: