============================================================

onsdag 18 mars 2015

Sjuk-promenad med kluvna känslor

Helt enligt plan tog jag en ganska lång promenad idag.
Det var väldigt skönt, måste jag säga.
Lite varmt om man som jag inte vågade ta vårjackan, men jag ville ärligt talat inte bli mer sjuk just nu, så jag chansade inte.

Kolla vad vackert! :-)



I lurarna hade jag P3 Dokumentär.
Jag har ägnat mycket tid av den här sjukfrånvaron åt just P3 Dokumentär.
När man inte kan titta på film eller läsa när man är sjuk så får man väl lyssna i stället.

Jag har lyssnat på flera dokumentärer, bland annat om 11 september, om den dråpmisstänkte barnläkaren på Astrid Lindgrens sjukhus, om gåtan Carl-Eric Björkegren och om Neurosedyn-katastrofen. Alla väldigt, väldigt bra. Jag lyssnade också på en om Kreuger-kraschen, men den måste jag lyssna på igen, för jag lyckades somna! Inte för att jag var uttråkad, utan jag var så himla trött. :-)

Idag lyssnade jag på P3 Dokumentär om skolskjutningen i Columbine High School.
Jag har sett många program och läst mycket om denna händelse förut, men det är ändå intressant att lyssna igen. Och den var också väldigt bra, tycker jag.

Men det var väldigt märkligt att gå där i solen, och njuta av allt vackert, och samtidigt höra en sån fruktansvärd berättelse i lurarna. Kontrasterna...

Rekommenderar er att gå in och lyssna på P3 Dokumentär.
Här är länken där alla avsnitt finns samlade.
Man kan antingen streama eller ladda ner avsnitt.

Inga kommentarer: