============================================================

måndag 27 juli 2015

Lite om igår

God Kväll!

Har äntligen sjunkit ner i soffan en stund efter nästan ett helt dygns frenetiskt farande och fixande.

Det var i alla fall en riktigt lyckad fest igår, tycker jag.

Vi började 16.00 då det bjöds på bubbel till alla. Sen blev det hamburgare för hela slanten.


Jag hade gjort bål till barnen bestående av lättdryck (hallon & vattenmelon) med hallon, jordgubbar och isbitar. Det var MYCKET populärt!

Till de vuxna bjöds det öl, rött vin och vitt vin. Det fanns läsk också just in case.

Till efterrätt blev det äppelkaka och grädde.

Herregud vad mycket mat och dryck som gick åt!
Men herregud vad mycket mat som blev kvar!! :-D

Därför har vi idag haft lunch och fika med några av gästerna från igår.
Himla trevligt att fortsätta firandet.

Jag tog absolut NOLL bilder under festen igår - förutom de två på maten ovan.
Jag hade helt enkelt FÖR roligt för det! :-)

På kvällen hade styrkan minskat något, och då satt vi bara i uterummet och pratade och spelade "Jag har aldrig". Det var väldigt roligt. Speciellt eftersom en av gästerna fick dricka på nästan VARJE påstående! HAHA! Underbart! :-D

Idag har vi städat och fixat mest hela dagen - bortsett lunchen och fikapausen.

Det blev väldigt mycket fina blommor också igår! Kolla! 



Och så blev det presenter också såklart.
En del bara till mig, eftersom det var min födelsedag, men de allra flesta till oss båda, eftersom vi firade både mig och Maken igår. 


Superfint armband från min fina vän J! Älskar det!
Jag är normalt inte en smyckesmänniska, men gillar armband.

Sen blev det mycket drickbart som presenter, men också upplevelser.
Bland annat ska jag få gå på lyx-SPA, vilket var en gåva från mina kollegor på jobbet.
Sen ska jag och Maken på flera äventyr, bland annat besöka Sala Silvergruva och övernatta i sviten på 155 meters djup, som jag berättade om igår.
Men vi ska också ut på takvandring i Stockholm tillsammans med vänner.
Vi ska också få show och middag på Wallman's inne i Stockholm, samt hotellövernattning. All expenses paid! Och så ingår barnvakt också! Perfekt!
Sen fick vi också "Movienight" med middag av våra vänner i Köttkvälls-gänget. Superkul!
Men vi fick en present till, som inte syns ovan, och det är ett fruktträd till trädgården! Lillebror med familj kom hit med ett fint bigarrå-träd! Jättekul present ju! Den ska skyndsamt ner i jorden, så det blir lite trädgårdsarbete i morgon hade jag tänkt.

Jag är nöjd med gårdagen!
Jag känner mig så lycklig att jag har världens bästa familj och världens bästa vänner!
Ingen nämnd. Och absolut ingen glömd!




Inga kommentarer: