============================================================

torsdag 3 september 2015

Torsdag på Hemmakontoret

God Morgon!

Dottern fortsatte med öronvärk och feber i natt igen. I morse när hon klev upp hade hon 38.6. Hon är dock förvånansvärt pigg. Just nu sitter hon och pysslar här vid bordet medan jag jobbar. Jag blir inte klok på det där... Hade jag haft 38.6 i feber hade jag stått med ena foten i graven...

Vår lilla Strössel har i alla fall sovit gott två nätter i rad nu, utan bus och toalettfadäser. Han har inte ens brytt sig när jag gått upp för att ta hand om ledsen och sjuk Dotter. Han har också börjat gå på lådan helt själv nu också, utan att vi lyfter in honom. Och det känns ju skönt inför nästa vecka när han kommer att vara hemma på dagarna när vi jobbar. Yey!

Har jag berättat att jag läser Harry Potter för Sonen? Vi har just kommit till sista kapitlet i andra boken - Hemligheternas Kammare. Allså... de är ju SÅ BRA! Jag har inte läst böckerna förut, men jag har sett filmerna. Och filmerna är ju jätteläskiga! Sonen kommer inte att få se dem på bra länge kan jag säga! Men böckerna är ju bra. Läskiga, men det är ju inte som att se på film. Jag riktigt längtar efter kvällen så att jag få läsa för honom! :-)

Har ni några planer för helgen då? Vi har exakt NOLL planer. Vilket känns skönt. Jag är trött. Jättetrött. Jag är inte van att inte få sova på nätterna!! ;-)

På måndag ska jag förresten iväg på mammografi - berättade jag det? Jag hann ju för tusan knappt ens fylla 40 förrän kallelsen kom! Men det är bra att det erbjuds såklart, och jag ska absolut gå. Jag har gjort det där förut en gång, så jag vet hur det känns... Då gjorde det AP-ONT! Men jag var å andra sidan där för att jag hade så otroligt ont i brösten, så min upplevelse då kanske inte är helt representativ... Vi får se...

Hörrni - ta hand om er, så ska jag jobba vidare här. Jag har fint sällskap också! :-)

Fridens, vänner!


Inga kommentarer: