============================================================

tisdag 14 juni 2016

Tisdag: Tragik, irritation, ilska, uppgivenhet och en liten chock faktiskt

God Morgon!

Jösses vilket ryck jag vaknade med i morse! För en gångs skull SOV jag ända tills klockan ringde! Händer ju typ aldrig annars! Men jag var som en klubbad oxe när jag gick och la mig igår, så det var väl egentligen inte jättekonstigt.

Hörrni - gissa vad som hände igår då?!

Ni kommer aldrig att kunna gissa!

Jag såg lite på FOTBOLLEN! Jo, det är sant! Jag, som känner en oerhörd stolthet över mitt icke-sport-intresse, satt och kollade på fotboll! Eller... njae... Jag och Sonen kom hem från judon strax efter 19.00, så vi kom in när andra halvlek hade hållit på en liten stund. Men ändå! Jag! Fotboll!? Makalöst...! Snart flyger väl grisar förbi utanför fönstret också...? ;-)

Men helt ärligt så var det ju inte sådär jättemycket att se. Sverige spelade skittråkigt, och det enda mål vi fick var ett självmål utfört av en stackars förvirrad irländare. Och hörrni - hur FAEN kan man från medias sida skriva/säga/skrika att Sverige "kvitterade"? När någon "kvitterar" antyder ju det trots allt att en insats gjorts för att erhålla poängen. Sverige gjorde inte ett jävla skit! Zlatan dängde iväg bollen i hopp om att någon av hans polare var beredd, men det var ju irländaren som gav oss poängen!

Nä. Det där var ju inte så kul, det måste ni ju hålla med om, ni som såg?

Men hörrni - det här är ingen fotbolls- eller sportblogg, så vi lämnar det där nu!

Egentligen borde vi prata om den hemska masskjutningen i Orlando. Men jag har slut på ord, känns det som. Jag är så ogenomträngligt LESS på alla dessa våldsverkare! Det går inte att skydda sig emot den här typen av händelser, känns det som. Vi kan självklart styra upp vapenlagar och strypa tillgången på vapen, och det kommer att stoppa de där oplanerade, in-the-heat-of-the-moment-attackerna som också sker. Men de planerade och kalkylerade attackerna kommer att fortsätta - för det kommer alltid att gå att få tag i vapen, så länge vapen och kunskap om vapen existerar. Det tror jag i alla fall.

Jäkligt positiva toner i bloggen idag, hörrni...! ;-) Nä, låt oss fokusera på att det är tisdag och nedförsbacken mot helgen är nära nu. Solen skiner. Och jag har bara lite ont i magen idag! Idel positivitet hörrni! ;-)

Fridens!






Inga kommentarer: