============================================================

torsdag 9 februari 2017

Torsdag på hemmakontoret


God Torsdag!

Sitter på hemmakontoret och tittar ut över snön. Det är väldigt vackert ute. Sol och snö i kombination är ju oslagbart. Men jag är ändå trött på vintern nu. Jag är trött på korta dagar och jag är trött mörker. Jag är trött på att vara trött, helt enkelt. Läste i tidningen igår att ljuset är på väg på allvar nu, och det är inte en dag för tidigt tycker jag.

Igår kväll tvingade jag ut mig på en PW i kylan. Jag känner att orken inte riktigt räcker till att hålla ett jättehögt tempo, men bättre att ge sig ut på en lite långsammare PW än att inte ge sig ut alls. Så resonerar jag.


Igår bestämde jag mig för att jag ska gå tillbaka från glutenfritt till gluten. I alla fall på prov. Jag äter ju inte helt glutenfritt idag - t ex äter jag vanliga tortillabröd, eftersom glutenfria är helt vidriga - men jag ska prova att sluta helt och se vad som händer. Jag började ju med "gluten light" får jag väl kalla det, när jag hade som mest problem med magen. Men jag tycker inte nödvändigtvis att glutenfritt gett den förbättring som jag hoppats på. I alla fall tror jag inte det. Och eftersom glutenfria varor generellt sett är mindre nyttiga, och dessutom är de svindyra, så ska vi se vad som händer.

Jaja... jag skippar hårdträningen på lunchen idag. Crosstrainern kommer knappt fram just nu när vi har ställt en miljard saker i vardagsrummet i samband med renoveringen. Och jag vill inte springa när det är så himla halt ute. Trots att jag har broddar. Så jag går nog ut och går. Behöver luft. Och LJUS!

Fridens, vänner!

Inga kommentarer: