============================================================

fredag 19 maj 2017

Äntligen fredag!

God Fredag!

Idag skickade jag iväg barnen till skolan iförda shorts. Jag brukar vara lite försiktig med det där när värmen väl kommer, för det är så jobbigt om de börjar frysa sen. Men idag var det 22 grader redan på morgonen, så det var inte så mycket att orda om. 😊

Förra fredagen passade jag på att ta en löprunda efter lämning på skolan. Det hoppade jag över idag. Efter rundan i tisdags, som visserligen var bättre än den förra fredagen, kände jag mig riktigt dålig i benen. Som att jag hade influensa i benen liksom. Ni vet hur det känns när man har riktigt hög feber, hur det sticker och värker i musklerna? Så var det hela onsdagen. Jättejobbigt. Så jag smetade in hela benen med Voltaren-gel innan jag gick och la mig den kvällen. Det blev bättre, men det är fortfarande inte helt bra. Så jag hoppade över morgonens löprunda idag. Jag väntar och ser om jag vågar prova i morgon i stället. Jag är så jävla trött på att ha ont när jag springer, så jag måste lugna mig när kroppen så tydligt säger ifrån.

I stället fick jag tid över att städa lite hemma innan jobbstart... 😂


Ikväll ska vi grilla kyckling hade jag tänkt. Gott! Sen blir det nog en lugn kväll skulle jag tro. Vi är alla rätt slitna nu, efter en tuff vår, och i morgon bitti är det upp tidigt som gäller igen, då Sonen har fotbollsmatch. Årets viktigaste match, om ni frågar honom. Det är det andra 07-laget i byn de ska möta. Derby. Klasskompisar. Mycket på spel. Ni vet... 😂

Men jag klarade mig faktiskt utan stressmagen igår. Eller... nej, inte riktigt. Men jag tog aldrig någon smärtmedicin i alla fall. Så illa blev det aldrig, vilket jag är glad för.

Jag fick superfin hjälp av de andra i stallet efter Dotterns lektion, så hon och jag kunde dra därifrån ganska snabbt efter lektionens slut utan att behöva jobba så mycket med hästen. Då hann vi hem och snabb-duscha innan vi for iväg mot Sonens konsert med musikskolan.


Och herregud vad bra det var! Vad duktiga alla är! Det var ju barn i olika åldrar - tror att Sonen och hans kompisar i trean var de yngsta - och det var alla möjliga instrument och orkestrar. Jättebra! De hade också en kör som sjöng, och det var superfint. Men det blev en sen kväll. Fick väl barnen i säng vid nio tror jag. Tur att det är fredag idag, som sagt...

Sonen frågade mig i morse vilka tre saker som är de första jag tänker på när jag hör ordet "vår" - de hade haft en associationsövning på skolan igår. Jag svarade sol, knoppar och takdropp. När han frågade vad jag tänker på när jag hör ordet "sommar" blev det bad, hängmatta och iste. Jag kunde nästan känna semesterkänslan infinna sig... Några veckor för tidigt...

Vad skulle ni associera vår och sommar med för tre ord?

Nu ska jag jobba på när några timmar innan det blir helg. Kanske unnar jag mig ett glas iste när barnen kommit hem och vi tar helg. Det är bara på sommaren jag dricker iste. Och idag är det ju faktiskt sommartemperatur. 🌞

Ta hand om er!
Drick vatten!
Använd solskydd!

💗 💗 💗 💗

Inga kommentarer: