============================================================

tisdag 2 maj 2017

Måndags-tisdag och helgen som gick

God Morgon!

Hoppas att ni haft en fin Valborgs-helg! Jag fick sån sommar-semester-feeling igår! Solen sken, jag jobbade i trädgården, vi satt ute i solen och tog glass-fika med vänner på eftermiddagen, vi åt middag i uterummet... himla skönt! Jag hade inte alls någon lust att gå och jobba, kan jag säga. Och kolla in hur det ser ut under veckan, vettja! 🌞


Synd på prognosen till helgen, bara. Sonen ska vara på träningsläger med fotbollen, så det känns lite tufft såklart. Utomhusfotboll i sex grader plus och snöblandat regn... Nae... hoppas att den där prognosen ändrar sig till det bättre tills helgen kommer!

Valborgsmässoafton var en fullspäckad dag för oss. Fotbollsklubben anordnade ju valborgsfirandet, som jag nämnde, så vi var nere och förberedde mellan 14 och 17. Vi byggde scen, satte upp klubbens tält och aktiviteter, spärrade av brasan, förberedde knalle-marknaden och drog fram och provade vattenslangen från brandkåren.



Dottern och hennes kompis skulle ABSOLUT hänga med ner och fixa, trots att vi talade om för dem att de skulle få det ganska tråkigt. Men vi tog med picknickfilten, fika och lite fotbollar, så det löste sig rätt bra ändå.

Sonen jobbade på med oss vuxna så gott det gick, sen gick han och spelade fotboll med de andra.

Sen när vi var klara åkte vi hem till Dotterns kompis, där Maken hade lyckats bjuda in oss på middag, och åt en jättegod pastamiddag. Jag fick zucchini-pasta. Såsen bestod av kräftstjärtar, paprika och champinjoner. Supergott!

Sen fixade jag och Maken efterrätt - det minsta vi kunde göra när vi bjöd in oss själva sådär lite fräckt - och vi gjorde klassisk banana-split. Mums!


Och efter maten åkte vi ner till brasan och tittade lite.


Vi besökte också det lilla tivolit och spelade bort en massa pengar. Som sig bör.


Och så var gårdagen alltså en dag som tillbringades utomhus. I trädgården framför allt. Jag grävde upp maskrosor i rabatterna och mellan plattor. Hatar dessa jävla maskrosor! De kan växa på stora ängar, men inte i min trädgård! Så jag tänkte att jag tar dem redan nu, så kanske jag kan hålla rabatten i alla fall i LITE schack... Hehe... Eller hur att det kommer funka...!? 😂

Sen var det fotbollsträning för Sonen, och jag passade på att ta en löprunda. Eftersom Sonens träning är en och en halv timme så hann jag ändå se stora delar av träningen. Bra ju!


Tyvärr lyckades jag inte trilla över 5,0 km - jäkla skit - men rundan ser liksom ut så här. Kanske kan jag förlänga lite grann nästa gång? Just det här varvet är bara på asfalt, så jag känner ju definitivt av det i benen idag. Men det går ändå bättre och bättre tycker jag. Igår hade jag rätt bra tempo också - för att vara jag i alla fall - så jag får fokusera på det!

Och apropå det - jag taggade min kära Make på ett inlägg på FB där de man gjorde reklam för de här löpartightsen. De skulle passa mig så JÄÄÄÄVLA bra!! 😂


💗 💗 💗 💗

Inga kommentarer: