============================================================

torsdag 22 juni 2017

Gårdagens äventyr och ett snöpligt slut


Gooooood Sista-Dag-Före-Midsommarlov!

Nu är det sista skälvande dagen före långt sommarlov för Dottern, som är på ridläger nästa vecka. Jag jobbar lite på halvfart på grund av det. Mycket jobb hemifrån, men några svängar till kontoret blir det. Möten. Uppsamling etc. Vi stänger böckerna nästa fredag, så det är en del att fixa med. Sonen lär hänga på fritids några timmar här och där när jag inte är hemma skulle jag tro. Så det är i princip hemgång för honom också idag. Sen är de tillbaka först 21-auguti. Så långt sommarlov får de i år. Helt makalöst!

Igår hade vi sommaravslutning med jobbet. Jag hade ordnat catering från ICA Kvantum och dukade upp på pingisbordet - det enda bord som är stort nog för all mat! 😂 Det var grillad kyckling, rostbiff, fransk potatissallad, mimosasallad, västerbottenostpaj, ost- och fruktfat och cheesecake. Vi kompletterade med lite mer vegetariskt och köpte till quinoasallad med soltorkade tomater. Och så köpte jag en stor laddning melon och vindruvor också.



Kollegorna på jobbet har i alla fall lunch idag, kan jag säga... Och vi lär få hem en massa mat ikväll också...

Efter mat och möte drog vi in till Kungliga Hufvudstaden för en aktivitet på Stockholm Escape Stories.


Är det någon av er som provat det? Alltså, det var så sjukt roligt!

Vi blev indelade i två lag och blev tilldelade varsitt rum. Mitt lag fick rummet "The Cover Up". Storyn var som följer:

Stockholm, 1986
Sveriges premiärminister har avrättats, och under mystiska omständigheter försvinner den huvudmisstänkte gärningsmannen från sin häktescell. Polisen har inga svar, och nu behövs du och ditt team av specialagenter mer än någonsin...
Mysteriet måste lösas, och tiden tickar. En hel nation är i sorg och litar på er...

Vi hade en timme på oss att lösa problemet. Och det var sååååå kul! Jag vill inte säga för mycket om det är någon av ser som ska göra detta, för det är såklart roligast om man inte vet något om rummet och mysteriet, men det handlade mycket om att hitta och pussla ihop ledtrådar, lösa koder och vara finurlig och klurig. Så jäkla roligt! Om ni har chans - gör detta! Samla ihop ett gäng kompisar och kör! Vi hade fyra personer i vårt lag, det andra laget var fem stycken, och jag tror att det är en ganska lämplig grupp. Här kan ni läsa mer och boka: ESCAPESTORIES Stockholm

Uppvarvad och glad som en speleman efter ett roligt och lyckat uppdrag, gick jag med Maken och en kollega till garaget där vi hade parkerat, och vad tror ni händer? Jag halkar. Tacksamt nog fångas jag upp av mina vakna kollegor, men vad halkade jag på? Vad hände? Jag gick tillbaka och kollade. Jag hade halkat på...

... jo ... det är sant ...

EN BAJSKORV!!!

... från en hund, högst sannolikt, men ändå!!! 

Nu ska jag jobba vidare här och sen ska jag iväg och handla inför midsommarhelgen. Vi har inga direkta planer för i morgon, men på lördag kommer det vänner hit på middag. Varken jag eller Maken har orken att ha massor av saker planerade hela tiden, så det här blir en bra lösning. Vi drar iväg på Midsommarpicknick i morgon skulle jag tro. Lite fika. Lite midsommarstång och lite skönsång. Lite fotboll. Lite så. Och sen badar vi i badtunnan på kvällen efter en god middag.

Ha det!

💗 💗 💗 💗 

Inga kommentarer: