============================================================

måndag 26 juni 2017

Midsommarhelgen som gick

God Måndag!

Vilken lång och härlig Midsommarhelg, hörrni! Hoppas att ni hade en fin sådan!

Vi tog en lugn och skön Midsommarafton, bara familjen. Vi packade cykelkärran full med lunch och fika och cyklade ner till byns midsommarfirande. Vi tog med oss fotbollsgrejer och kubb och hade en helt galet härlig dag i solen. 🌞

 
 

När vi kom hem var alla ganska trötta, så barnen hängde inomhus en stund och spelade kort medan jag och Maken satt på altanen och njöt av lugnet och en kopp kaffe. Kaminen i badtunnan sprakade och det var helt ärligt en av de ljuvligaste stunderna på länge.


Livet har liksom gått i hundrafyrtio på sista tiden, och vi har inte tagit oss tiden att bara vara. Vi har inte pratat med varandra på riktigt. Inte om annat än veckoscheman och allt som ska hinnas med. Så det här var en superhärlig stund.

Sen blev det dags för middag, efterrätt och bad.


Vi grillade kyckling och åt färskpotatis. Till efterrätt blev det glass med svenska jordgubbar. Enkelt men himla gott allting.

På Midsommardagen kom det över några vänner på middag. Det blev en härlig kväll fylld av god mat och dryck, bad i badtunnan igen, roliga och allvarliga samtal, många skratt och även lite, lite gråt. Allt i en salig blandning.



 Rosé i solen på altanen. 💕
Sedan blev det grillad fläskytterfilé med potatisgratäng.
Mycket gott.


Till efterrätt gjorde jag en marängtårta med grädde, hallon, blåbär och jordgubbar.
Snabbt, enkelt och gott. Går hem hos alla.

Sen satt vi och surrade till klockan var elva tror jag, innan våra vänner cyklade hem.
Jag fick sen höra att deras barn (8 och 5 år) ALDRIG hade sovit till 10.30 förut... förrän igår...! 😂


Och igår skulle jag chilla hela dagen. Det gick inge bra, som ni vet. Eller... det gick bra efter ett tag. Efter att diskmaskin och tvättmaskin gått ett par varv. Och efter att vi varit på Bygghandeln och köpt 15 säckar bajsluktande planteringsjord. Vi ska också få handlat allt virke vi har kvar till mina odlingslådor och SEN ska allting jag har i krukor ÄNTLIGEN ner i riktig jord! Yey!

Men ikväll väntar fotbollsträning för Sonen och förhoppningsvis en löprunda för mig. Har jag tur lyckas jag klämma in lite akut-shopping också. Kaffet är slut... 😱

Fridens, vänner!

💗 💗 💗 💗

Inga kommentarer: