============================================================

torsdag 24 augusti 2017

Hemmakontor, vobb, star-struck och ny app

God Morgon!

Sicken jäkla pingla,va?! Med trollhår som står rakt upp på morgonen - det ni!! 😂

Sov som sagt i Dotterns säng på övervåningen i natt. Kan INTE säga att det var sådär jättebekvämt, nej... En vanlig "skummadrass på ribb-botten á lá IKEA" funkar ju jättebra när man är en liten sparv till åttaåring, men när en liten tjockis-mamma ska ligga där blir liksom hela kroppen mörbultad... Men, men... hon har sovit gott i vår säng i alla fall. Sover faktiskt fortfarande!

Båda barnen får vara hemma idag också. Igår kväll hade Dottern lite feber. Tror i och för sig att det kan ha varit en reaktion på hennes trötthet också (vaken sedan två natten innan), men det lär vi bli varse under dagen idag. Sonen har snörvlat hela natten han också. Normalt skulle jag nog skickat iväg honom idag, men eftersom jag och Maken ska på konferens i dagarna två, och Bästa Morfar ska ta hand om trollen, så vill jag inte riska att de blir ännu sämre. Bättre att mota Olle i grind liksom.

Igår kom förresten min bok - "Vi mot er", uppföljaren till "Björnstad". Jag längtar verkligen efter att få läsa den! Jag älskade ju "Björnstad" och jag har väldigt höga förväntningar nu på uppföljaren. Tydligen ska det komma en tredje bok också!

Med Backmans signatur och allt! 😍

Jag ska bara läsa färdigt "Britt-Marie var här", som jag håller på att läsa på läsplattan, sen ska jag kasta mig över "Vi mot er". Det blir en bra bok att läsa i höstmörkret.

Igår tog jag förresten hem en kaloriräknare till telefonen. En app där man registrerar alla sina intag under dagen, och så räknar den ut hur mycket kalorier man fått i sig, fördelat på måltider. Den ger också information om näringsämnen etc. Jag har ett uppsatt kalorimål per dag, och igår åt jag mindre än det. Och då kan man ju tro att appen ska säga något i stil med att man har varit duktig som inte gått över målet. MEN - jag fick i stället en varning! Typ "Du har intagit för lite kalorier. För en hälsosam livsstil bör du ligga på det angivna målet. Eftersom du inte ätit tillräckligt kommer dagens resultat inte att publiceras och räknas."

Man ba: "WHAAAAAT?!?!"

Men så kom jag på att det är ju egentligen jättebra. Kan tänka mig att det finns massor av, kanske framför allt unga, tjejer och killar som svälter sig själva med hjälp av sådana här appar. Och det vill man inte uppmuntra såklart. Så jag köper det.

För mig handlade gårdagen inte om att jag försökte äta så lite som möjligt. Jag vet för lite om vad saker och ting innehåller, och hur mycket kalorier varje måltid faktiskt har, så jag måste prova mig fram helt enkelt. När jag använt den en tag kommer det nog att bli lättare.

Ska bli kul att se hur det går. Sist jag ägnade mig och kaloriräkning tappade jag 10 kg. Vore ju najs om jag kunde göra det nu med. Minst... 😜

Men nu ska jag jobba vidare här. Ska försöka få i alla fall det mest akuta gjort idag, även om jag har två snor-bollar hemma...

Fridens, vänner!

Hemmakontor var det, ja...

🐈 🐈 🐈 🐈

Inga kommentarer: