============================================================

måndag 25 september 2017

Back in business!


God Måndag!

Idag är jag tillbaka på kontoret. En veckas frånvaro och högarna växer, liksom antalet ohanterade mail i inkorgen. Lika bra att komma igång. Jag mår ganska okej, även om jag absolut inte känner mig pigg. Däremot tror jag att jag kommer att göra det. Igår kände jag mig till och med så klar i skallen att jag faktiskt gjorde en veckomatsedel - något jag inte haft ork till på länge. Allt "onödigt" har jag sorterat bort. Men nu blir det ändring!


I helgen skulle det ju bli sommarvärme, sas det. Det tog ända till igår eftermiddag innan det hände, men OJ vad skönt det var när värmen väl kom! Jag passade på att lägga mig i hängmattan och lyssna på P3 Dokumentär.



Dottern var iväg på ett kalas på lokala leklandet, och när hon kom hem kom även min vän S och hennes barn, som också hade varit på kalaset, och vi fikade lite. Jag hade slängt ihop glutenfria chokladbollar - de är glutenallergiker - och så satt vi ute i solen och myste. Så skönt!


Jag har börjat återgå till vanlig kost igen, alltså jag återför gluten i min egen mat nu. Jag tror att det kommer att funka. Det har gått bra hittills. Kanske ändå att operationen hjälpte magen? Lite? Eller så är det bara tillfälligt. Men jag kör på i alla fall. Laktosen vågar jag inte testa ännu. Men det kommer!


Jag fick en blomma igår!

Efter middagen tog familjen en promenad till närbutiken. Jag försöker gå ut och gå varje dag, även om det inte är långpromenader eller PW's ännu. Sonen skulle ha med sig glasspinnar till skolan idag, så vi passade på att köpa oss varsin glass. Man får ju offra sig, liksom...! 😂

Ikväll är det ingen fotbollsträning - vilket jag tycker är skönt - så det blir lugn kväll hemma. Jag ska laga middag enligt matsedeln - kryddjärpar med potatis - och vi ska bara chilla. En promenad blir det kanske också, men inte så mycket mer.

På onsdag är det fotbollsträning igen, och då hoppas jag att jag är pigg nog för en riktig promenad. Jag väntar lite till med löpningen. Jag har fortfarande för ont i ärret och känner mig inte redo. Men jag är på gång! 💪

Hoppas att ni får en riktigt fin måndag - och en fin vecka! Ledsen att jag varit så operations-tjatig de senaste dagarna, men det har verkligen varit kaos i mitt inre. Det var en stor grej för mig det där att bli opererad.

Ta hand om er!

Avslutar med två fina bilder från höstkvällen igår.



💗 💗 💗 💗

Inga kommentarer: