============================================================

måndag 23 oktober 2017

Helgen som gick


God Måndag!

Ny vecka, och hyfsat laddad efter en bra helg. Tack och lov är detta också en ganska lugn vecka, om ingenting händer...

I fredags sov två kompisar till barnen över. Vi kollade på "Fångarna på fortet" tillsammans, och det var så himla kul! Sonens kompis hade aldrig sett det förut, så han var ju helt lyrisk! Han satt och hoppade i soffan och hejade och klappade händerna. När han såg en skorpion eller en orm eller något tittade han med stora ögon och bara. "Men det är väl ingen RIKTIG skorpion/orm?!?!?!?!?"

Så jäkla gulligt! 😍

Sen under lördagen hängde barnen med kompisar, jag tog det ganska lugnt och vi fick träffa Dotterns nya kompis mamma. En supertrevlig tjej! Kul med nya bekantskaper!

Och i lördags kväll åt vi kycklingburgare framför "Paddington" och sen kollade vi in ännu mer härliga, duktiga, fantastiska människor på Youtube. Vi kollade på riktigt, riktigt bra akter från X-factor och America's got talent. Alltså... det finns så sjuuuukt mycket duktiga människor där ute!!! Vilken härlig kväll!


Och igår kom Bästa Morfar och barnens Moster och hälsade på. Vi åt lunch i uterummet och Dottern provade sina nya presenter. Hon fick en selfie-stick bland annat. Så nu går hon runt och gör en massa filmer och grejer. Gull-unge...!

Moster gav henne alla ingredienser till eget slime. Och det gick väl... sådär... får man säga...




😂 😂 😂 😂

På eftermiddagen, medan Bästa Morfar och Moster fortfarande var kvar, kom Svägerskan med familj också. Det blev fika och mer presenter till Dottern. Hon fick en kompis-bok. Kommer ni ihåg kompis-böckerna? Hade ni sådana? Jag hade flera stycken. Jag önskar bara att jag inte hade kastat dem under alla flyttar jag gjort sedan böckerna fylldes i av mina gamla kompisar. De hade varit roliga att ha kvar nu...

Ta hand om er, vänner!


💗 💗 💗 💗