============================================================

onsdag 25 oktober 2017

Sjukstuga, Serietips och Hösthelg


God Morgon!

Jag har sovit lite bättre i natt. Vaknade inte riktigt lika arg som igår, alltså... 😉



Igår var Maken hemma med Sonen, vars öga var rött och svullet igen. De vill ju inte ha ögoninflammationer på skolan, vilket jag kan förstå. Men precis som förra gången så blev det bättre under dagen, och idag fick han gå till skolan igen. Ögat var normalt igen. Det hela är väldigt konstigt... Man får ju inte ögoninflammation sådär en dag i stöten liksom? Måste kanske kolla om det kan vara något annat?

Och så i morse vaknade Dottern alldeles skakis igen. Jag gav henne frukost. Både havremål, smörgås och yoghurt. Hon åt upp allt. Och sen när jag satt i bilen och var nästan på jobbet ringde Maken - Dotten satt och kräktes igen... VAFFAAAAAN vad less jag är!!! Jag vet inte vad vi ska göra. Läkarna säger att det inte är något fel på henne. Hon har bara en jävla förbränning, säger de. Och hon äter! Jag lovar! Men vi får väl trycka i henne ännu mer mat, antar jag...? Så vi slipper det här...?

Och för att toppa det hela så är Maken inte helt 100 heller. Han har känt sig hängig ett tag, så det är kanske bra för honom att vara hemma och vabba ett par dagar. Antingen blir han bättre, eller så blir han själv liggande. Den som lever får se...

Så ja... familjen haltar, kan man säga...

😢 😢 😢 😢

Igår tittade vi färdigt på serien "Mindhunter" på NetFlix. Den var bra. Jag antar att det kommer en säsong till. För den slutade lite ouppklarat, om man säger så. Det är ingen action-serie, det ska man komma ihåg. Både jag och Maken tycker att den har varit lite seg, just därför. Men bra. Det handlar om psykologi, inte biljakter och sånt. Men jag kan rekommendera den i alla fall!

Nu vet jag inte riktigt vilken serie vi ska se - vi väntar på att alla avsnitt i nya säsongen av "Designated Survivor" ska komma ut just nu. Men i väntan på den? Har ni tips? Det är ju höstmörker och högsäsong för TV-soffa nu!

🎥 🎥 🎥 🎥

Nu till helgen ska vi höststäda och plocka upp Halloween-pyntet. Vi ska också besöka ett lokalt konferenshotell som ska ha "Familjedag". Vet inte riktigt vad det innebär, men det står att det ska finnas loppis, ponnyridning, pyssel, bad etc. Kan nog bli mysigt. Och så käkar vi lunch där också tänkte vi. Hoppas att vädret blir bra, bara! Idag kändes det ju skit att gå utanför dörren... Kolsvart och ösregn och allmänt jävligt... Jag vill ha en vacker, solig och färggrann höst!

🍁 🍁 🍁 🍁

Inga kommentarer: