============================================================

tisdag 14 november 2017

Onda ögat och saknad julstämning


God Tisdag,

Plågar mig igenom dagens utmaningar med ett smärtande öga som sällskap. Ja, ni som hängt här ett tag vet ju att jag har problem med ett öga, och just idag är det fullständigt olidligt... Jag sitter mest och drar i mitt högra ögonlock för att avlasta själva ögat... Men ni ser ju - jag är inte röd i ögat, vilket man skulle kunna tro. Det bara värker som SATAN ändå...

Trötthet påverkar ju det här tillståndet, vilket det nu är, och de senaste veckornas sömnbrist har väl kanske, eventuellt, lett fram till det här... Om jag inte orkar ända tills jag kommer hem får jag åka och köpa ögondroppar på lunchen. Inte för att det hjälper egentligen. För det är inget problem med torra ögon, det har jag kollat. Men ögondroppar hjälper ändå lite grann. Svalkar liksom. Så... ja... vi får se...

Mitt i allt kaos, som jag kanske berättar om så småningom, ska jag i alla fall iväg på lite skoj i helgen. På lördag ska jag iväg med några tjejkompisar och shoppa, äta gott och kolla på bio. Vi ska se "Bad Moms 2" är det tänkt. SOM jag längtar!

Hur går julförberedelserna hos er förresten?
Hos oss går det inte alls.
Jag har NOLL och INGEN julkänsla alls.
Kanske kommer det.
Kanske inte.
Igår noterade jag att inte ens SVT verkar ha fått julfeeling, då de ännu inte har gått ut med vem som ska vara julvärd i år. Är inte det lite skandal? Vid det här laget brukar de väl ändå ha gjort det? Eller?

💗 💗 💗 💗

Inga kommentarer: