============================================================

söndag 10 december 2017

Sköna Söndag och bilder från igår


God Andra Advent!

Herregud vad skönt det var att få SOVA i natt! Jag var rätt slut efter att ha suttit på min nya arbetsplats hela dagen igår, och jag hade sovit som en kratta natten innan. Jag var väl nervös antar jag. Så när jag väl planade ut igår var det verkligen God Natt och Good Bye...! 😂

Sen var det tomtegröt till frukost, och så fick vi tända det andra ljuset i ljusstaken. Mysigt!

Det har varit en ganska lugn och skön söndag hittills. Jag har varit iväg på centrum en snabbis och plockat ut ett paket som varit på vift, men i övrigt har jag såsat hemma. Nätshoppat några fler julklappar har jag gjort också. Känner mig inte alls nöjd med årets inköp faktiskt. Det är så svårt att köpa julklappar nu när barnen börjar bli äldre. De önskar sig inte jättemycket egentligen. Och jag som vill att granen ska vara FULLTÄCKT med julklappar...!

Hur som helst - lugn, skön söndag i alla fall. Och i veckan som kommer har vi tagit ledigt på onsdag båda två, så vi kan hänga med barnen på Lucia. Det är så mysigt i skolan på Lucia. Julpyssel, fika och film. Och så Luciatåg förstås. Luciatåget genomförs av tredjeklassen, och det är bara deras föräldrar som få komma och kika. Våra barn går ju i tvåan och fyran, så vi får väl hålla oss utanför matsalen när de uppträder om det blir för trångt.

Annars ska vi hinna med stallhäng på torsdag, julshow i stallet på lördag, KÖÖÖÖÖÖTT-kväll hos vänner på lördag (jag och Dottern får ansluta när vi kan efter showen) och på söndag kommer Bästa Morfar och Moster hit och firar lite jul. Vi ska äta lunch och bygga pepparkakshus. En tradition både jag och barnen uppskattar jättemycket.

Avslutar med lite bilder från igår.

Ta hand om er, vänner!

💗 💗 💗 💗


Har ni sett nå' så bedrövligt?!
Blev så jävla arg...!
Jävla vandaler!


Passande vatten den dagen...


Snygg port till nya jobbet!
Placering: Gamla Stan, Kungliga Hufvudstaden

Kungliga Operan

Vackra ljusinstallationer på Sergels Torg.
Kan inte påstå att Stockholm City är min favoritplats på
jorden direkt, men det här var väldigt vackert att se.

Stockholms Konserthus på
Hötorget. Vackert. Jag gillar
färgerna och ljusen i Stockholm.
Folkmassorna, not so much...

Inga kommentarer: