============================================================

tisdag 16 januari 2018

Tisdag, ny podd och ett trasigt mamma-hjärta

God Morgon!

Igår upptäckte jag - något sent får jag såklart erkänna - att Spotify ju har en uppsjö poddar att lyssna på! Dels alla de där som jag redan har koll på - P3 Historia, P3 Dokumentär etc. Men så hittade jag också den här - Serial Killers:


Den är rätt okej. Man måste vänja sig vid formatet och programledarna först. Men det går ganska fort. Det är sjukt jobbigt att lyssna på ibland, för det är ju vidriga brott, så man får ta en paus... Men hur som helst - det är ju en liten skattkista det här! Hittar nog en hel del intressant att lyssna på när jag börjar åka tåg till jobbet i mars. Bra ju!

Igår kväll, som så många andra kvällar, blev jag sittande med Sonen en lång stund innan han somnade. Jag vet inte riktigt vad det är, men just nu har han det jobbigt. Han får ont i magen varje kväll och får panik och tror att han är magsjuk. Vilket han alltså inte är. Jag får lugna ner honom, och då försvinner till slut både det magonda och känslan av illamående. Jag antar att det här är något som bara "sitter i huvudet" som det heter. Det har hållit på ett tag, så bara hans oro att få ont i magen föder ju ont i magen... och så är den onda cirkeln igång igen... Men jag vet inte. Jag har försökt att komma fram till lokala vårdcentralen för att rådgöra med någon, men det är helt omöjligt. Man får åka ner och sätta sig på öppen mottagning en halv dag, och det är ju lätt att få till liksom...

Jag har alltid varit noga med att mina barn ska kunna prata med mig om allting, och därför måste jag också låta dem prata när de vill prata. Och det är klart att jobbiga tankar, de kommer ju när man ska sova. Det vet man ju själv. Men hans sömn påverkas ju av det här såklart. Han somnar sent och sover oroligt, och nuförtiden vaknar han tidigt som tusan också. Jag börjar se ett mönster här som jag inte gillar. Vi behöver mota den här Ollen i grind, så att säga.

Det finns saker i skolan som är jobbiga just nu. Jag vill inte berätta vad, för det är för privat, men det är lite tufft ibland. Han är ett väldigt känsligt barn och har svårt att bara skaka av sig om någon säger eller gör något som han tycker är fel. Han kan t ex bli otroligt illa berörd om han ser några bråka, både verbalt och fysiskt, och liksom börja må riktigt dåligt själv. Så han är känslig. Och det är jobbigt då när saker och ting händer. Igår sa han med tårar i ögonen att han inte ville gå tillbaka till skolan. 😭 Men jag tror och hoppas att det är något tillfälligt. Vi ska avvakta den här veckan, och blir inte situationen bättre får den här mamman raise some hell, så att säga.

Men det är klart att det gör ont i mamma-hjärtat... 💔



👿 👿 👿 👿

Inga kommentarer: