============================================================

fredag 23 februari 2018

Slutkläm och Häst-terapi

God Morgon!

Så här såg det ut när jag gick från jobbet igår. De där korgarna har varit SPRÄNGFULLA med papper, mappar och to-do-listor. Men nu...?

Japp. Det börjar närma sig!

Idag jobbar jag hemma och gör digital städning, dvs går igenom servern och mapparna där och ser vad som behöver vara kvar och inte, vad som eventuellt ska flyttas etc. Min ersättare kommer inte att ha riktigt samma behörigheter som jag haft, så en del dokumentation som ligger på "min" server skall bort, t ex.

Nästa vecka har jag tre dagar kvar på kontoret, och sen är det bye bye. Jag kommer att vara både lättad och ledsen på samma gång. Men det är väl så det ska vara om man jobbat länge och trivts. Men det är dags för nya äventyr, och jag ser fram emot det jättemycket!

Igår var jag och fixade ny mobiltelefon också. Det blir en Samsung Galaxy 8+ tror jag att den heter. Jag får sätta mig och fixa med den i helgen. Hatar ny teknik. Alltså... gillar teknik, när den hjälper oss, men just det här att byta dator, telefon etc... Usch...! Jobbigt!

I kväll firar vi in helgen med en av Dotterns kompisar, som ska sova här. Det blir "Det stora tårtslaget" och "Talang" skulle jag tro. Och så har man önskat fruktbonanza och glass. Det ska nog gå att ordna. 😍

Och i morgon, om vädret tillåter, tänkte vi göra en vinterutflykt till sjön och grilla, mata fåglar och bara få lite sportlovsfeeling. Eftersom både jag och gubben jobbat den här veckan har det inte blivit så mycket sånt för barnen tyvärr. Så håll tummarna för sol i morgon! 🌞

Avslutar den här dagen med lite terapi-bilder från stallet igår. Jag trodde, när Dottern började rida, att jag skulle hata att hänga i stallet. Och till en början gjorde jag nog det också. Men nu älskar jag det! Det finns ingenting som är så avstressande som att vara i stallet. Att stå och rykta en häst. Borsta den. Klappa den. Krama om den. Det är banne mig den bästa stress-terapi jag upplevt. Ever! 😍

Detta var vid ridhusväggen. Det märkligaste jag sett på länge!





💗 💗 💗 💗

Inga kommentarer: