============================================================

torsdag 11 oktober 2018

Tips-Torsdag

Nu, mina vänner, ska ni få några tips för en trevligare vardag.

1. Bästa krämen mot nariga, spruckna och blödande händer! Jag har de sämsta händerna i världen den här tiden på året, och nu har jag hittat det som funkar!!!

2. NetFlix-serien "A-typical" kom just ut med sin andra säsong, och jag har redan plöjt alla 10 avsnitt. Alltså... det är en sån himla bra serie! Den handlar om autistiske Sam och hans familj. Om hans, och deras, utmaningar i en värld där människor "on the spectrum", som de säger, inte passar in. Den är fin, rolig, tung och hoppfull. Allt på samma gång. Se den!

3. Mia Skäringers och Anna Mannheimers podd! Hittade den härom dagen - visste att de gjorde podd men har inte lyssnat tidigare - och fastnade direkt. Visst är det lite rörigt emellanåt, men det lär man sig att slå bort. Det mest fascinerande var att i princip varje gång Mia Skäringer öppnar munnen och säger något om en känsla hon har, en erfarenhet hon fått eller en reflektion hon gjort, så hade orden lika gärna kunnat komma från mig. Skrämmande ofta! Så lyssna! Det är kloka och roliga käringar, det där!

4. Sov! Se till att få ordentligt med sömn! Det vinner alla på i längden. Du blir piggare, mår bättre och blir gladare. Och alla andra slipper gå runt dig som på äggskal för att inte riskera att väcka monstret i dig.

Och med det tar jag (ett av) mina egna tips på allvar och säger GOD NATT, vänner!

Inga kommentarer: