============================================================

söndag 24 maj 2020

Nya tider - Nya rutiner, och en Grand Finale

Jag gillar ju inte uttrycket "Corona-tider" egentligen. Det låter lite töntigt, ärligt talat. Men i brist på annat får man ju liksom ta till det som finns till buds, så att säga.

Så.

I dessa "Corona-tider" ställs ju saker och ting verkligen på sin spets. Till exempel det här med att begränsa hur mycket man är ute och flänger och gör ärenden. Ni som hängt här ett tag vet ju att jag i princip är ute varje ledig stund och fixar och skjutsar och handlar och kastar och hämtar och lämnar. Men nu får man ju tänka till.

Som med t ex att handla mat. Jag försöker ju att köra ICA Online (även efter Lingonsylt-gate har jag ju fått fortsätta pga svårt att hitta alternativt tyvärr). Men det är OHEMULT svårt att få en hämtningstid, då alla tider snabbt blir uppbokade.

Så det som händer är ju att man (jag) överhandlar, för att inte riskera att sitta där och sakna något. I torsdags t ex hämtade jag en veckoleverans. Och på onsdag hämtar jag nästa. Och idag, söndag, ligger FORTFARANDE 5 x 1,5L orörd mjölk i kylskåpet... Och på onsdag kommer alltså 5 nya paket...

Så jag gjorde en inventering idag. Gick igenom vad som finns just nu, och vad som kommer på onsdag, så jag fick en överblick. Och sen skrev jag en tvåveckors-matsedel för att säkra upp att vi använder det som finns, och att vi inte står där sen och inte vet vad vi har, inte har, behöver och absolut inte behöver. Hajjar ni -  TVÅVECKORS!!!


Hej Hopp - där dog den sista spontana cellen i min kropp liksom...

Planerar nu ett snabbt köp för att komplettera lite - det blir typ 21:30 på fredag kväll för att undvika folk - och sen en ny laddning veckan 8-14 juni för att komma på banan igen.

Problemet är att ICA inte släppt hämtningstiderna för bokning än, så jag måste hålla på och bevaka. Men, men... planering har man (igen: JAG) blivit ganska bra på nu.

✌ ✌ ✌ ✌ ✌ ✌ ✌

En annan sak som man aldrig såg komma - söndagsfikat med vänner som nu MÅSTE ske utomhus oavsett väder (dvs inställt vid regn/mulet/kallt/hagel - lite som den här s.k "våren" varit hittills), och med tillägg av den obligatoriska handspriten som en del av dukningen...


... och nej, vi är inte dumma i huvudet, så vi dricker den inte. Såklart...


Nu laddar vi för "Robinson"-final här hemma! Ska bli jättekul att se vem som till slut vinner! Vet inte om ni följer detta, men detta är alltså finalisterna:


1. Priya - skön donna som flugit lite under radarn, tycker jag. Inte tokpresterat på tävlingar, men heller inte utmärkt sig som en jobbig typ. Tvärtom. Priya vill man bli kompis med!

2. Christoffer - vältränad tävlingsmänniska som nog är det största hotet rent fysiskt. Har klarat sig kvar, märkligt nog, trots att många velat rösta ut honom länge, just för att han där så jävla bra på allt! Han är dessutom en av "utbölningarna" som anslöt senare, och dessa brukar historiskt sett ha det svårare att hänga kvar.

3. Micke - kocken från Åland. En, som det verkar, rakt igenom supersnäll kille. Har inte fysiken med sig i alla lägen, men har ändå presterat hyfsat bra i tävlingar. Väldigt omtyckt av alla, och en person vars värme lyser igenom.

4. Clara - en tjej som många känner igen sedan tidigare då hon är en medieprofil. En tjej som på något jävla vänster lyckas skratta sig igenom nästan allt. Hon har en makalöst härlig inställning och trots svält, pakter, sömnbrist och allt annat skit de får ta sig igenom, ler från öra till öra hela tiden. Dessutom är hon bra i tävlingarna. Hon är precis som Christoffer en av nykomlingarna som kom in något senare.


Rent krasst är det här inte den finaluppställning jag trodde att jag skulle se från början. Två personer som jag inte trodde skulle klara sig så länge - Priya och Micke - samt två nykomlingar, som ju har behövt slåss extra hårt för att behålla sin plats just för att de är nykomlingarna.

Jag hejar på alla fyra. Alla fyra är riktigt bra och jag tycker verkligen att alla dessa är värdiga vinnare. Men jag hejar nog lite, lite mer på Clara. Jag har gillat Clara redan före Robinson, och hon har inte gjort mig besviken här (heller). Däremot tror jag att det är Christoffer som vinner till slut. Han har nog den fysik som krävs för en hinderbana, och om inte prövningen avslutas med något riktigt statiskt, som att stå stilla länge eller hålla i något länge - vilket Clara är fenomenal på - så blir det nog han som tar hem hele skiten.

Men vi får se ikväll... :-)

❤❤❤❤❤❤❤

Inga kommentarer: