============================================================

söndag 7 juni 2020

Stänger ner och levlar (kanske) upp

Gooooood Söndagskväll!

Jag fick fan tänka efter vad jag har gjort idag... Dagen tog liksom bara slut...?

Barnen tog i alla fall välbehövlig sovmorgon, vilket kändes skönt. Så det blev ganska sen frukost - frunch nästan - innan vi kunde dra igång dagen på riktigt.

Först satt jag med Dottern som hade lite matte-kom-ikapp-och-gör-klart-inför-sommarlovet-läxa. Hon har det rätt tufft med matten, och har haft det länge, så det krävs tid från oss vuxna. Men nu har de haft geometri, former, vinklar och sånt, och det har hon klarat galant! Tror att hon har lättare för rent praktisk matte där hon liksom "ser" problemet framför sig.

Sen drog jag till Tippen med en massa junk igen. Jag var, som förväntat, inte ens i närheten av att vara ensam där... 😂 Men det gäller att hålla avstånd. Där också!

Sen drog barnen ut och hängde med kompisar, medan jag och Maken höll till på tomten och röjde. Han körde färdigt vertilalskäraren på gräsmattan, och jag städade upp i alla prylar som stått och belamrat altanen. Så nu är en del slängt, medan annat har flyttat in i förrådet. Och så samlade jag ihop alla trädgårds-leksaker, som Kubb och Yatzy, i en egen låda så att vi alltid ska hitta dem. En del behövde visst hängas på tork först... 😉


Efter allt röjande var vi båda helt slut, så vi parkerade oss i soffan med varsin kaffekopp och i alla fall jag hade svårt att komma upp igen. Jag är så gaaaaaaalet trött nu! Sover ju som en kratta igen... det är lite för mycket att hantera igen... så...

Men, grannfrun drog med mig upp till spåret, och vi gick mellanvarvet (3,4 km) och följde upp med lite övningar i utegymmet. Det var skönt! Behövde verkligen komma ut, så det var toppen!

Nu ikväll fick barnen ÄNTLIGEN ugnspannkaka till middag också. Jag hade planerat in det i matsedeln redan i tisdags, men då Maken fick för sig att baka kanelbullar helt plötsligt, så hade jag inte ägg så att det räckte... Fick vänta in nästa ICA-kasse först. Fy tusan vad det här Corona-helvetet ställer till det... 

Men nu stänger vi snart den här söndagen och den här helgen. Det blir en intressant vecka, minst sagt. I morgon ska Maken till neurokirurgen på konsultation. Sen på ett annat framtids-påverkande möte efter det. På tisdag är det skolavslutning. Och på torsdag ska jag tillbaka till kontoret, kollegorna och Kungliga Hufvudstaden.

Så om jag fortfarande lever nästa helg kickar jag upp skumpan....!

♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: