============================================================

söndag 25 oktober 2020

Pensionärsvarning

Skitväders-söndag!!

Det var kanske i och för sig bra på ett sätt, att vädret tvingade mig att stanna inne. Jag tog tag i en massa jäääääääätte-vuxna saker, som att betala räkningar, betala restskatten och Fastighetsdeklarera. Jag kände mig så supervuxen att jag nästan ropade ut

"Jag är redo för kaffe och mandelkubb!!"

när jag var klar...!

Men det blev kaffe och mums-mums. Vilket i och för sig är pensionärsvarning det också...

Huuuuur som.

Jag hamnade också framför reprisen av "Så mycket bättre". Ja, jag tyckte tydligen att lördagskvällen spenderades bäst sovandes i soffan framför ett gammalt avsnitt av "Komissarie Lewis", så jag missade liksom hela grejen. Men reprisen lyckades jag alltså se.

Och jäklar vad bra Benjamin var!! Ja, Lisa Nilsson också såklart, men det hade jag liksom redan räknat med. Men Benjamin var svinbra han också, och det gjorde mig så glad! För jag tror att många viftar bort honom pga att han är en av "Cirkus Wahlgren". Och det här är verkligen en chans för folk att se honom som den fantastiska musiker han faktiskt är. Och det är han faktiskt värd! För även om man kanske inte gillar hans musik så kan man i alla fall inte säga att han inte är musikalisk. Bra, Benjamin!

Själv avslutade jag den här helgen på absolut bästa sätt. Jag läste för barnen. Gick och duschade. Gick och tog en huvudvärkstablett... Eller... Nä! Det gjorde jag ju inte alls! Jag tog en tablett, absolut. Men jag lyckades alltså tappa hjärnan så pass mycket att jag plockade i mig morgondagens p-piller i stället! Och så glömde jag i förvirringen att ta huvudvärkstabletten helt och hållet..

Jooråsåatte...

Det går bra nu...


♡♡♡♡♡♡♡

2 kommentarer:

Anonym sa...

Själv råkade jag ta värktablett istället för p-piller, under flera dagar 😬

Du skriver så öppet, härligt och roligt, sorg, glädje, rädsla och humor! Tack för att du delar med dig!

Hafen75 sa...

Men Guuu' vad glad jag blev nu! Tack! 🤗 ❤

Asså de här jäkla pillren...! Vi kanske skulle omfamna pensionären i oss och skaffa sån där dosett-ask (heter det så...?)? Så kanske vi får ordning på grejerna...? 😂