============================================================

söndag 28 februari 2021

Februari-vår och skav

Nämen håll i hatten här nu va?!

Det BLOMMAR i rabatten! Den 28:e februari!

Okej att man någon gång once in a blue moon haft knopp så här tidigt - men i full blom?!

Helt galet!!

Jag har i alla fall varit O-TE-ROLIGT skavig idag och irriterat mig på precis ALLT och alla - min familj inget undantag. Det är väl känslan av att inte räcka till som spökar. Och medan jag har en tydlig plan - tycker jag - över vad jag måste göra, när och i vilken ordning, så har min man en helt annan. Och då krockar det. Han tycker att hans saker är viktigast, och jag säger inte emot, men mina saker är OCKSÅ viktiga. Och så måste jag återigen hitta ett sätt att klona mig.

Så det var nog det som hände tror jag...

Och som grädde på moset var det FULLT av folk på Återvinningen, så när jag kom dit med fullastad bil fick jag vända hem igen med oförättat ärende. Och eftersom bilen är fullastad fick jag ta Makens bil till ICA för veckohadling. Och det blev tidigare än planerat eftersom andra saker kom emellan, vilket också gjorde att det var betydligt fler människor i affären än det brukar vara när jag är där.

Så. Idag förlorade jag munskydds-oskulden.


Jag har som sagt inte haft behovet förr, eftersom jag kunnat praktisera AVSTÅND utan några som helst problem. Men idag var det svårare, så då tog jag till även detta. Jag höll ju avstånd ändå, men skönt att säkra upp ändå.

Det är ju ingen big deal egentligen med munskyddet. Så länge man slipper prata med det på så upplevde jag det inte som något superjobbigt. Men jag kan förstå att vissa tycker det. Glasögon immar igen. Man blir lite andfådd. Och det kan både lukta och sitta obekvämt.

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Och en heeeeelt annan sak - jag har börjat kolla på en dokumentärserie om romarriket på NetFlix.



Grejen är att jag har SÅ SVÅRT för just romarriket-filmer. Den enda jag egentligen gillar är "Gladiator". Allt annat är bara skittrist. MEN - samtidigt är jag intresserad av historia, och historien om romarriket är ju ärligt talat en helt makalös en! Och i takt med att jag läst fler och fler Percy Jackson-böcker för barnen så har intresset för grekisk och romersk mytologi ökat. Och här är vi alltså nu.

Men nu ska vi lägga sportlov och februari bakom oss, och förhoppningsvis kliva in i en bättre vår. Jag är BRUTALT trött på det mesta just nu, och jag måste hitta saker att motivera mig själv hela tiden. Annars hade jag nog inte kommit upp ur sängen på morgonen... 😂

Ta hand om er!

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
  

Inga kommentarer: