============================================================

måndag 17 maj 2021

Dagens

 
Det här är min middag. Det är också all min mat idag. Ett halvt äpple, en bit gurka och två småtomater. Det är allt. Till det har jag hällt i mig en del te och en del vatten under dagen.

Nej jag är inte sjuk. Jag tänkte försöka, med rejäl betoning på försöka, köra lite periodisk fasta. Så måndagar och torsdagar äter jag max 500 kalorier. Övriga dagar äter jag som vanligt.

Anledningen till detta grepp är att jag funderar på om det kan hjälpa min bråkiga mage. Jag har ju provat det mesta, och även om såklart stress är en stor del av problemet, så har jag ändå läst lite att det kan hjälpa med periodisk fasta. Men vi får se... jag ska ju palla med detta också. Och jag är redan nu vrååååååååålhungrig såatte..... HUR klarar de sig i Robinson?! 😂

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Hörrni jag behöver bra tips på ljudböcker. Jag har lyssnat på de flesta svenska deckare och är nog mer sugen på en bra berättad historie- eller samhällsskildring egentligen. Men jag vet inte riktigt vad jag letar efter...

Tänkte försöka hitta en bra bok om Israel-Palestina-konflikten men gick bet. Eller kanske en väl berättad biografi om någon spännande historisk person? Men vem?

Langa hit tips om ni har!

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Ta hand om er!
Och ta hand om varandra!

Inga kommentarer: