============================================================

söndag 13 juni 2021

Dagens

Tävlingsdag!

Sonen var vääääääldigt nervös i morse, så jag hoppas att det gått bra idag... Han har inte kommit hem än.

Vi hade sagt till Sonen att han fick bjuda de övriga juniorerna på lunch här hemma innan de skulle upp till spåret, så vi dukade långbord och brassade hamburgare. Jag och Maken satte oss på ett annat ställe i trädgården och lät, som de goda föräldrar vi ändå är, grabbarna vara ifred.


Sen när de drog upp till skogen och Dottern drog till en kompis så passade jag och Maken på att ta en promenad i det fina vädret. Jäääääklar vad varmt det blev...


Nu ikväll ska jag fixa matlåda till Dottern, som ska på ridläger i morgon. Hon ska få med sig glutenfria pannkakor. Hon ÄR inte glutenintolerant, vad vi vet. Men hon får ont i magen väldigt ofta, speciellt direkt efter maten, så vi tänkte prova. Man SKA inte experimentera, jag VET det, men det är under begränsad tid. Ni kan vara lugna! Dessutom är hennes faster glutenintolerant, så det ligger inte långt bort tyvärr...

I morgon ska jag också in till kontoret en sväng. Jag behöver ha ett möte med chefen så jag åker in efter att jag lämnat av Dottern i stallet. Får rejsa hem snabbt sen för att hinna hämta henne igen men... jaja... det får gå. Hon får väl hänga kvar lite i stallet och fixa och feja tills jag hinner fram.

Men nähä! Nu behöver vi nog göra kväll här. Packa stallväskor. Flippa pannkakor. Plocka ihop jobbväskan. Oj oj oj... det blir en lång kväll...

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Inga kommentarer: