============================================================

fredag 17 september 2021

Konferens-dygnet

Oh My GOD!!!
Vilket intensivt dygn!!!



Konferensen hölls hemma hos en av bolagets ägare nere i Skåne. Han bor på en gård med stall, hästar, höns och flera tillbyggnader. Så otroligt vackert! Dröm! 😍

Vi hade en väldigt bra konferens och det var så himla kul att höra om marknadsavdelningens planer framåt, och att få se de nya planerna för kollektionerna SS23 och AW23!

Igår tog vi oss ut på en vandring på ungefär 1,2 mil i Hovs Hallar. Det var vackert men OJ vilken terräng! Snacka om att man var mör i benen när vi kom tillbaka!



Efter vandring följt av drinkpaus i Båstad åkte vi tillbaka till gården. Jag och några kollegor gick ut till stallet och tittade lite på hästarna. Så himla fina!

En kollega som har gedigen ridvana och som också tidigare tävlat i dressyr fick prova att rida en av hästarna. Asså... det händer något med hästfolk när de kommer in i ett stall eller får vara med hästar. Det liksom sänker sig ett lugn. Och hon såg så genuint lycklig ut! ♡

Senare på kvällen var det matlagning på schemat. Vi delades in i grupper där en grupp gjorde förrätt, en gjorde varmrätt och en gjorde efterrätt. Jag fick ansvar för dukning.




Förrätt: kantarell-toast
Varmrätt: Lammfärsbiffar med ugnsgrillad potatis
Varmrätt: Skånsk äppelkaka med hemgjord vegansk glass

Mums!!

På flygplatsen igår morse fick alla ett varsitt personligt kuvert av trivsel- och lekledarkollegan. I kuvertet stod det att man under dagen skulle samla poäng och att man kunde vinna ett fint pris.

Del ett var att alla fick ett personligt hemligt uppdrag som skulle utföras, men om man blev avslöjad så ströks poängen. Min uppgift var att prata överdrivet om min flygrädsla.

INGEN hade fattat att det varit min uppgift - så jag lyckades bra där. Jag avslöjade chefens uppdrag, så där rök hans poäng. Men de övrigas uppdrag lyckades jag aldrig klura ut.

Del två var ett quiz som handlade om bolaget, produkterna etc. Det gick väl inte toppen, men jag var i alla fall inte sämst.

Sista delen handlade som vanligt om att man med olika former av fjäsk och mutor kunde få extrapoäng. 😂

När vinnaren skulle avslöjas på kvällen stod det klart att JAG HADE VUNNIT!!

Jag hade vävt in min flygrädsla i många konversationer under dagen.

Jag hade näst bäst på quizet. 

Men jag personligen tror att jag vann på grund av att jag tidigare i veckan satte ihop ett eget quiz för kvällen, och att jag gjorde det just för att jag tyckte synd om trivsel- och lekledarkollegan, som alltid ser till att vi andra får leka men som ALDRIG får leka själv. Hon blev så sjuuuuukt glad att hon fick vara med för en gångs skull, så jag tror att det var det som gav mig sista vinnande poängen. 😊

Jag blev så glad över min vinst, att jag gick och la mig - alldeles för sent visserligen - väldigt nöjd!



Idag är jag FRUKTANSVÄRT trött och har en sprängande huvudvärk. Trodde att det var rödvins-huvudvärk, och det var det nog i morse, men tyvärr är det nog också en del som kommer från min bråkiga nacke...

Ikväll blir det chill, chill och åter chill...!

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: