============================================================

lördag 14 maj 2022

Låååååååång dag



Tuppe med Uppen idag - före alarmet till och med! Det var tävlingsdags för Sonen igen, så jag agerade återigen chaufför. Dessutom skulle jag plocka hem Dottern från klassresan en bit in på förmiddagen, och hämta hem Sonen från tävlingen på eftermiddagen, så på det hela taget har jag tillbringat väääääääldigt mycket tid i bilen idag.

Jag är nu så trött att jag har svårt att tänka klart. Men på något jävla vänster ska jag alltså orka vara vaken genom HELA Eurovision-finalen ikväll. Jag förstår just nu inte alls hur det ska gå till. Men man kanske kickar igång om en stund...?

Vad tror vi om Cornelias chanser då? Jomen jag tror absolut att det kommer att gå bra. Hon har en stark låt som verkar populär i alla fall. Men vinner tror jag inte att hon gör. Tyvärr gör nog Ukraina det. Och missförstå mig rätt nu - jag har absolut ingenting emot att Ukraina vinner, om de vinner för att de har den bästa låten. Men jag tror att de kommer att vinna pga att tittarna vill visa kärlek och solidaritet med det Ukrainska folket. Och det är superfint! Men jag skulle helst vilja att det fick handla om musiken.

Nu är det ju för all del inte första gången politiken hittar in i Eurovision, och jag har varit emot det varje gång. Samtidigt förstår jag att det kan bli så. Vi är människor och vi styrs i mångt och mycket av våra känslor.

Hur som helst är min känsla att det går bra för Sverige och Cornelia. Och för Ukraina.

🇸🇪 🇺🇦 🇸🇪 🇺🇦 🇸🇪 🇺🇦 🇸🇪 🇺🇦 🇸🇪 🇺🇦 🇸🇪 🇺🇦



Inga kommentarer: