============================================================

måndag 17 oktober 2022

Sämst i världen

Det är nog bara att hacka i sig - jag är verkligen sämst i världen på att sova. Inatt var det färdigt vid kanske halv tre. Försökte somna om men i de där lägena tar tankarna över och jag bara drunknar. I natt kom jag t ex fram till att det är lika bra att jag börjar att döds-städa huset nu för med tanke på hur mycket det är att röja, och hur lång tid allting tagit mig hittills, så finns det ingen anledning att vänta.

Lätt att somna om med såna tankar snurrande på högvarv i skallen. Verkligen.

Vid tio i fem - alarmet skulle bränna av fem - ställde jag fram det till sex och bara "jag måste få sova EN timma till i alla fall". Ploppade meditationsmusik på låg volym i öronen, la kuddar över huvudet för att stänga ute alla andra ljud, och till slut sov jag.

Så ja. Jag har varit - och är - trött idag.

Men jag har i alla fall lagt lite tid på att binda upp de där persiennsnörena som Katten alltid ska jaga vid tre-rycket så förhoppningsvis är ETT sömnstörande moment borta. Nu är det mest mina egna hjärnspöken kvar.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Maken frågade ikväll om vi hade några planer för helgen. Och ja, förutom att döds-städa då, så har jag två alternativ. Antingen går det SKIT på budgetmötet på torsdag, och då måste jag jobba hela helgen. Eller så går det bra och jag kan vara ledig. Och om jag kan vara ledig tänker jag spontant att jag ska SOOOOOOOOVA!

Faktum är att jag nästan sover redan. Så medan jag lyssnar mig till sömns på gamla avsnitt av "Vänner" kommer här några fina "Vänner"-bilder jag plockat upp på nätet.







♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: