============================================================

söndag 29 januari 2023

Whaaaaaa.....?!

Idag har jag gjort såna där tråkiga saker. Tvättat. Hängt tvätt. Vikt tvätt. Tvättat lite mer.

Jag har också betalat räkningar. Det är ju absolut inte på något sätt roligt. Men det är ändå skönt att ha det gjort. Ingen annan gång under hela månaden har man ju bättre koll på hur mycket pengar man faktiskt har... 😂

Och så hände en sån sjuk grej!

Jag hade samma bank i många, många år. Sen bytte vi till en annan bank av lite olika anledningar. Men jag hade försäkringar kopplade till min gamla bank, varför jag behöll kontot där för att betala premien. Varje månad skickar jag över pengar till kontot för det.

Jag har dock inte kommit åt kontot då jag inte har kvar dosan. Så det har varit lite knöligt. Men idag tänkte jag bara att "nu MÅSTE jag in och kolla av hur det ser ut"! Så jag fick greja med Mobilt BankID, passet och Guf vet alt, och till slut efter måååååånga säkerhets-spärrar kom jag in.

Å dra åt helvete - jag hade pengar på kontot! Jag har alltså fört över ett lite för högt belopp varje månad och det hade ackumulerat upp under lång tid. Asså jag är inte RIK men det var ju en kul grej att upptäcka!

Och när jag var inne så kollade jag också sparandet. Och det fanns ju inget såklart. Det hade vi ju flyttat när vi bytte bank. Men jag hade en gammal pensionsförsäkring som jag helt hade glömt bort! Det var ju innan man började spara i ISK som man hade pensionsförsäkring och den hade jag totalt tappat bort att den låg kvar! Också en kul grej att upptäcka!

Så nu funderar jag på om jag skulle köpa en lott, eller om man helt enkelt ska anta att turen är slut nu...?



☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Inga kommentarer: