============================================================

måndag 1 april 2024

♡ Påskdagens ♡

Jag är verkligen känslig för det här med vinter- och sommartid. Att jag "tappat" en timma idag har verkligen känts! Jag har typ varit stressad hela dagen för jag tycker att tiden bara har sprungit iväg från mig.

Förhoppningsvis är det hela på banan inom kort. Helst redan i morgon.

Maken har jobbat nu ett par dagar. Tidig morgon och start inne i Kungliga Hufvudstaden klockan 06.30 är rätt tufft. Och att DÅ förlora en timmas sömn är ju bara hopplöst jobbigt.

På sistone har han haft det lite jobbigt på jobbet. Det är ett slit, det är det, men han har också varit lite låg. I morse ringde han hem och ba "jag behöver pepp när jag kommer hem" 😭 Eftersom jag känner min man så vet jag att vad han behövde var att fylla på det sociala kontot lite. Så jag sydde ihop att några vänner kom över på middag och drinkar nu ikväll. Maken visste ingenting. Han var RÄTT så paff när det knackade på dörren och de stod där utanför. Så jävla fina vänner! ❤

Så vi lagade och åt en mäkta god halloumi-pasta, drack vin och drinkar, pratade, skrattade, spelade spel, sjöng och skrattade ännu mer. EXAKT vad Maken behövde.



Vi spelade "Hitster" och HERREGUD vad kul det är! Galet svårt såklart, men så kul! Tycker mig märka att i princip alla låtar är äldre än vad man tror.

Sjukt också egentligen att man känner igen så många låtar. Det rätt många decennier man plockar låtarna ifrån och jag skulle säga att under tre matcher ikväll så kanske det var... två (?) låtar totalt som jag aldrig hade hört. Alla andra kände man i alla fall igen. Många låtar kunde man till och med sjunga med till.

Så jag minns alltså texten till "Disco Inferno" och "Surfin' USA" felfritt, men jag kan ABSOLUT INTE komma ihåg var jag la bilnyckeln fem minuter efter att jag kommit hem...?

Stabilt.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡


Inga kommentarer: